الله اكبر؛الله اكبر ؛الله اكبر و لله الحمد

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در آيين نماز عيد فطر كه درمسجد روضه محمديه برگزار شد، اين عيد با شكوه را به عموم مسلمين و مقام معظم رهبري تبريك و تهنيت گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدعلي صدوقي" با تشريح فرازهايي از خطبه امام علي (ع) كه در نماز عيد فطر بيان شد، افزود: افراد روزه دار توانستند با اخلاص از ماه پربركت رمضان استفاده كنند و از آن بهره گيرند.

وي اضافه كرد: آنهايي كه ماه رمضان را درك كردند خداوند گناهان آنها را مي بخشد.

وي ياد آور شد: بايد توجه داشت بركات عبادت روزه گرفتن و خواندن قرآن را در طول سال ادامه دهيم.

وي به نمازگزاران توصيه كرد مواظب باشند آنچه را در اين ماه بدست آوردند، فراموش كنند.

امام جمعه يزد در ادامه از انس با كلام وحي بعنوان يك نعمت بزرگ الهي ياد كرد و افزود: انس با قرآن را ادامه دهيد و توجه به آن اثر زيادي در زندگي افراد دارد و اهل "معنا" آن را درك كرده‌اند.

وي در اين رابطه به ذكر خاطره‌اي از حضرت امام (ره) پرداخت و گفت: رهبر كبير انقلاب اسلامي روزانه يك جزء از سي جزء كلام وحي را حداقل در شش نوبت قرائت مي‌كرد.

وي يادآور شد: امام امت اجازه نمي‌دادند بين او و قرآن در روز فاصله ايجاد شود و همواره انس با سخن خدا را حفظ مي‌كردند.

صدوقي با اشاره به حضور گسترده زنان، مردان، جوانان و نوجوانان اين استان در شب‌هاي ماه رمضان در مساجد و تكايا اظهار داشت: مساجد كه پايگاه انقلاب است آن را حفظ و پر رونق كنيد.

وي در عين حال به مردم توصيه كرد: تعاون، همفكري، دوستي، صله رحم را همانند ماه رمضان در طول سال انجام دهند.

امام جمعه يزد در ادامه پرداخت زكات فطره را واجب الهي ذكر كرد و اضافه كرد: مبلغ مورد نظر كه هفت هزار وپانصد ريال ‪ ‬ است را در درجه اول به افراد نيازمند در غير اين صورت به پايگاه‌هاي كميته امداد و بهزيستي استان تحويل دهيد.

گزارش واحد تامين خبر يزدفردااز طبس، اردكان، ميبد، صدوق، تفت، ابركوه، مهريز، خاتم و بافق حاكيست نماز عيد فطر با حضور گسترده مردم در اين مناطق برگزار شد.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا