خط توليد كشتارگاه صنعتي دام يزد روز شنبه مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در آيين بهره‌برداري از اين كشتارگاه، خواهان رعايت ضوابط شرعي در كشتار دام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي‌افزود: ممكن‌است بر اثر غفلت، بي‌توجهي و عدم نظارت، دامي بدون ضوابط شرعي ذبح شود كه اين امر، جامعه را به حرام خواري ترغيب مي‌كند.

وي بااشاره به تدين وتعهد مردم يزد، اظهارداشت: قصاب‌هاي يزدي در رعايت ضوابط شرعي توجه كافي دارند اما يادآوري آن ضروري است.

وي بااشاره به واقع‌شدن اين كشتارگاه در محدوده خارج شهر، بر رفع و كاهش مشكلات نقل و انتقال دام توسط دست‌اندركاران امر، تاكيد كرد.

امام جمعه يزد، بهره‌برداري از كشتارگاه صنعتي يزد را گامي موثر در جهت بهداشتي كردن مصرف گوشت قرمز در اين منطقه ذكر كرد.

اين واحد صنعتي با ‪ ۵۵‬ميلياردريال سرمايه‌گذاري در زميني به‌وسعت ‪ ۵۰‬هكتار با ‪ ۱۰‬هزار مترمربع زيربنا در شرق شهر يزد و در كيلومتر ‪ ۱۲‬جاده يزد به طبس احداث شده است.

در ساختمان كشتارگاه صنعتي دام يزد آغل‌انتظار و كشتار،سالن آلايش خوراكي و غيرخوراكي، سردخانه، تصفيه‌خانه فاضلاب و مركز تاسيسات پيش بيني شده است.

ظرفيت اين واحد صنعتي در يك نوبت كاري، ‪ ۸۴‬تن گوشت قرمز است كه از محل كشتار يك هزار و ‪ ۲۰۰‬راس دام سبك و ‪ ۱۵۰‬راس دام سنگين بدست خواهد آمد.

برخي شهروندان يزدي پيشتر خواهان انتقال كشتارگاه قديم شهر يزد به خارج از محدوده شهر بودند كه علت تقاضاي آنها، وجود بوي تعفن در اين منطقه‌بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا