همزمان با اولین روز از هفته نیروی انتظامی جلسه ای با حضور بخشدار مرکزی تفت، رئیس و کارکنان کلانتری مرکزی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی تفت برگزار شد.
 بخشدار مرکزی تفت در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک هفته نیروی انتظامی مطالبی را در خصوص اهمیت و نقش بنیادین امنیت در روند و فرایند توسعه و تعالی فرد و جامعه ایراد نمود و ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات نیروی انتظامی در بخش یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.
"علی احمدیان" امنیت را یکی از سه مولفه اصلی زندگی جوامع برشمرد و گفت: سربلندی،عزت و امنیت امروز کشور ما مرهون ایثار، مقاومت و پایداری ملت همیشه در صحنه ایران، شهدا و ایثارگران و تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی است.  
وی نیروی انتظامی را نماد اجرای قانون و بازوی اجرایی حکومت دانست و گفت: نیروی انتظامی وظیفه استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش مردم و مقابله با آسیب های اجتماعی و وظایف تعریف شده در چهارچوب قانون را بر عهده دارد که با توجه به حجم بالای روستاهای این بخش و پراکندگی آنها نیاز به همراهی و همکاری شوراها و دهیاری ها می باشد.
بخشدار مرکزی تفت اظهار داشت: در این راستا همکاری وتعامل میان دهیاران و شوراها و نیروهای انتظامی حائز اهمیت است که ضمن سپاس از تلاشهای به عمل آمده این تعامل و همکاری باید افزایش یابد.
وی ضمن استقبال از طرح پلیس محله از دهیاران و شوراها خواست تا در این خصوص نیز با نیروی انتظامی همکاری نمایند. آموزش های اولیه و اطلاع رسانی عمومی به مردم، نصب دوربین مداربسته و ... نیز از دیگر مباحث مطرح شده توسط وی بود.
رئیس کلانتری مرکزی تفت هم در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک هفته نیروی انتظامی به مشکلات و دغدغه های موجود در این بخش اشاره و  معضلات سرقت، بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز و مجاز،شکار غیر مجاز ،انفجار های غیر مجاز و ... را از جمله مسائل و مشکلات نام برد. ستوان قدیری بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر را از جمله عوامل سرقت عنوان و گفت: متاسفانه با آغاز فصل سرد سال و کم شدن جمعیت روستاها این معضل در حال افزایش است.
به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت،"وی به طرح پلیس محله اشاره و خواستار همکاری در این خصوص شد. شوراها و دهیاران نیز در این جلسه به بیان مشکلات،نظرات و پیشنهادات  خود پرداختند.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا