یزدفردا: دکتر امیدعلی مسعودی با اشاره به اینکه  رسانه ها برای جذب جوانان و دور کردن آنها به ورود به برخی از شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی بیش تری داشته باشند ، از پلیس فضای تولد و تبادل اطلاعات ناجا به عنوان  حافظ حریم  خصوصی کاربران یاد کرد .

، دکتر امید علی مسعودی در گفتگو با خبرنگار ما ، در خصوص علت روی آوردن  جوانان به برخی از شبکه های اجتماعی، گفت: باید  رسانه ها و مطبوعات ما برای جذب جوانان و پاسخ به نیازهای آنان به خوبی عمل نمی کنند.  تا همین جذابیت مانع علاقه جئانان کشورمان به شبکه های اجتماعی شود .

مسعودی ادامه داد: مخاطبان جوان ما به دنبال ارتباط با همدیگر هستند و این ارتباط را با امکاناتی که این شبکه ها در اختیار آنها قرار می هند، مورد قبول یافته و به سمت این شبکه ها جذب می شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی از شبکه هایی اجتماعی خلا ارتباطی جوانان را پر می کنند، اظهار داشت: البته باید گفت که فرهنگ قالب و فرهنگی که این شبکه ها مروج آنها هستند غربی و مخالف با عقاید و باورهای ما است، که جوان در نتیجه عدم همخوانی فرهنگ ها با همدیگر دچار مشکلات هویتی می شود.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان از گذشته دارای روابط و شبکه های اجتماعی قوی بودند، تصریح کرد: اما این شبکه ها در گذشته واقعی بودند و جایی در فضای مجازی نداشتند، و نقطه ضعف ما نیز عدم حضور در فضای سایبری است که طی آن جوانان با دیدن جذابیت های فضای مجازی که از غرب تحمیل شده، به سمت آن کشیده می شوند.

مسعودی راهکار وضع موجود را ایجاد شبکه هایی دانست که با فرهنگ و ذات ایرانی و اسلامی ما همخوانی داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص فعالیت های پلیس فضای مجازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای سایبر امتداد فضای واقعی و فیزیکی ما است، امنیت و احساس آن باید در این فضا نیز حس شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات محصولی ارزشمند و گرانقدر است، ادامه داد: افراد در فضای مجازی دقیقا مانند فضای واقعی می تواند مورد سوء استفاده خلافکاران و متجاوزین به حریم خصوصی افراد قرار بگیرند، و از اطلاعات، این محصول ارزشمند سوء برداشت نمایند.

مسعودی با بیان اینکه سارقان اطلاعات همواره در کمین افراد در فضای مجازی هستند، گفت: فضای مجازی، محیط دوم زندگی جوانان امروز است، هرآنقدر که پلیس در خیابان ها به افراد جامعه احساس ا امنیت می دهند به همان میزان نیز پلیس فضای مجازی حافظ حریم خصوصی کاربران است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور حداکثری و موثر پلیس فتا، فضای سایبر را برای بزهکاران و متجاوزان به حریم خصوصی افراد، نا امن می کند و این نیاز محیط مجازی و کاربران آن است.


گفتنی است، در ماه جاری همزمان با برگزاری نمايشگاه رسانه های ديجيتال، از تاریخ 13 مهرماه به مدت 10 روز از ساعت 10 صبح الی 20 شب  پلیس فتا ،در اين نمايشگاه حضور يافته و با دعوت از کارشناسان انتظامی و اجتماعی و حقوقی به سوالات مردم و چالش های امنيتی پيش آمده براي آنان، پاسخ خواهد گفت: شهروندان محترم جهت اطلاعات بيش تر می توانند به وب‌سايت پليس فتا مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا