یزدفردا:نماینده مردم اردکان نخستین گام برای مقابله با معضلات اجتماعی را باور به اجتماعی بودن این پدیده ها و ریشه یابی ان در بطن جامعه ذکر کرد.

محمدرضا تابش که با همراهی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد و به مناسبت هفته ناجا از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اردکان بازدید می کرد با تبریک این هفته و تشکر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی گفت: گستردگی وظایف و اهمیت مسئولیت های محوله به این نیرو،لزوم طراحی ساختاری کارآمد و تامین منابع مادی و انسانی کارآزموده را ضروری ساخته است.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی برخاسته از متن مردم است و برای موفقیت در انجام اهداف خود باید هویت مردمی خود را حفظ کند و ضمن تعامل با اقشار مختلف مردم ،در حفظ نظم و امنیت مشت پولادین نظام در برابر تبهکاران و  متجاوزین به حقوق مردم  و ارزشهای والای انقلاب اسلامی  باشد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در سالهای اخیر توجه خوبی به افزایش اعتبارات ناجا انجام شده گفت:در کمیسیون تلفیق و صحن علنی 3000 میلیارد ریال به بودجه نیروی انتظامی در سالجاری افزوده شد که امیدوارم سهمی از اعتبارات این نهاد برای بهبود معیشت کارکنان و جبران زحمات طاقت فرسای انها لحاظ گردد.

"تابش" نخستین گام برای مقابله با معضلات اجتماعی را باور به اجتماعی بودن این پدیده ها و ریشه یابی ان در بطن جامعه دانست و عنوان نمود:زمینه های بروز پدیده های اجتماعی و جرائم باید شناخته شود و  برای رفع و کاهش آنها به روشهای عالمانه متوسل شد و تمام دستگاههای متولی نیز در تعامل با یکدیگر وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا احساس امنیت در مردم بوجود آید.

نماینده مردم اردکان با اشاره به مهمترین مسائل اجتماعی از جمله بیکاری،فقر،اعتیاد و طلاق گفت:اعتیاد در جامعه روندی کاملا صعودی داشته و در دوره 7 ساله دو برابر شده است.براساس نظرسنجی های انجام شده 82 درصد مردم مشکلات اقتصادی نظیر گرانی،بیکاری و مسکن را در اولویت مسائل و مشکلات خود قرار داده اند که لازم است در برنامه ریزیهای کلان کشوری به این موضوعات در صدر مسائل تو جه شود و در جهت حل آنها چاره جویی گردد.

محمدرضا تابش همچنین با اشاره به وضعیت منطقه انتظامی شهرستان اردکان گفت:وسعت حوزه استحفاظی ،گسترش مراکز دانشگاهی و واحدهای صنعتی با تکنولوژی بالا ،مهاجر پذیر بودن و تراکم پائین جمعیت در مناطق تابعه،ضرورت تقویت امکانات و تامین نیروی انسانی و ارتقاء منطقه را بدیهی نموده است.

وی ایجاد حداقل یک کلانتری در سطح شهر و جابجایی پلیس راه اردکان جهت افزایش ضریب امنیت مترددین را خواستار شد

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه کارهای پژوهشی و آموزشی از برنامه های اصلی ناجا است ، از برگزاری 700 جلسه آموزشی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

"سردار امان اللهی" با برشمردن برخی آمارها و برنامه های این نیرو در سطح استان،رتبه استان یزد از نظر کمترین میزان وقوع جرائم در سطح کشور را بسیارمطلوب عنوان کرد.

در این جلسه سرهنگ افشاری فرمانده نیروی انتظامی  شهرستان اردکان گزارشی از وضعیت انتظامی شهرستان ارائه داد.

همچنین در پایان جلسه که فرمانده پلیس راه استان،روسای بخشهای مختلف نیروی انتظامی و رئیس شورای اسلامی شهرستان اردکان نیز حضور داشتند، از بخشهای مختلف فعالیتهای نیروی انتظامی،همچنین پروژه خیری ساختمان در حال احداث بازدید بعمل آمد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا