فرماندار شهرستان تفت خواستار به کار گیری نیروی بومی در سنگبری های این شهرستان شد.

تفت فردا:، مسائل و مشکلات موجود در واحدهای سنگ شهرستان تفت در نشستی با حضور فرماندار بخشدار مرکزی و فعالان بخش خصوصی در بخش سنگ  و سنگبری   بررسی شد .

فرماندار تفت در این نشست اظهار داشت :: صنعت سنگ در این شهرستان می‌تواند در استان نمونه باشد و به یک قطب تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت"ابوالقاسم دهقان" افزود:  در این شهرستان معادن سنگ زیاد و متنوعی وجود دارد که همین امر باعث رشد این صنعت در این شهرستان شده است.

فرماندار با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در واحدهای سنگ خواستار راه اندازی شرکت تعاونی یا  اتحادیه سنگبری های این شهرستان شد.

وی مشکلات بکار گیری نیروهای غیر بومی و اتباع خارجی را در شهرستان یادآور و با توجه به مشکلاتی که آن‌ها در شهرستان ایجاد می‌کنند بر بکار گیری نیروهای بومی در استان و یا جذب نیروی کار از استان‌های هم جوار تاکید کرد. رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تفت هم در این جلسه بر رعایت قانون کار در سنگبری ها تاکید کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تفت هم در این جلسه ضمن اشاره به برخی تخلفات و مشکلات بکار گیری نیروهای غیر بومی در شهرستان بر برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز تاکید کرد.

در این جلسه هم چنین نمایندگان  سنگبری ها به بیان نظرات، مشکلات و برنامه های خود پرداخته و آمادگی خود را در جذب و بکار گیری نیروهای بومی اعلام داشتند.

هم چنین مقرر شد ستادی بدین منظور در شهرستان تشکیل و نسبت به اطلاع رسانی و جذب نیروی بومی در واحدهای سنگ شهرستان اقدام گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا