یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .  
حاشیه‌های رونمایی خودروی چینی
یک خودروی دیگر چینی با حاشیه‌هایی در ایران رونمایی شد.

به گزارش شهرخبر، گروه خودروسازی کرمان در شرایطی امروز خودروی شاسی بلند X۶۰ (محصول شرکت لیفان چین) را برای عرضه در بازار ایران رونمایی کرد که این خودرو اواسط سال گذشته نیز در نمایشگاه خودروی تبریز رونمایی شده بود. در آن زمان مسوولان این شرکت عنوان کرده بودند این خودرو در سطح قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.
البته در برگزاری مراسم رونمایی نیز حواشی دیگری رخ داد به‌گونه‌ای که پس از پخش آیاتی از قرآن کریم، سرود ملی چین در ابتدای مراسم و مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پخش شد.
به هر حال در این مراسم سرکنسول چین با اشاره به اینکه شرکت خودروسازی لیفان در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شده است، اظهار کرد: شرکت لیفان با ارائه‌ محصولاتی با کیفیت عالی و خدمات بسیار مناسب فروش مورد اعتماد مشتریان ایرانی قرار گرفته است.
هم‌چنین مدیرعامل شرکت لیفان نیز با بیان اینکه فروش شرکت لیفان در سال ۲۰۱۱ به رقم ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یوآن رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر لیفان مقام دوم صادرات خودرو در چین را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته محصولات این شرکت به ۶۰ کشور دنیا صادر شد. کشور‌های جماهیر شوروی، خاورمیانه و آمریکای لاتین بیشترین بازار‌های محصولات لیفان را تشکیل می‌دهند.
به گفته مدیرعامل شرکت لیفان، با آغاز به کار سومین کارخانه تولید خودروهای سواری این شرکت در سال ۲۰۱۵ ظرفیت کلی تولید لیفان به ۴۵۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
وی ادامه داد: بازار ایران یکی از با اهمیت‌ترین بازار‌ها برای لیفان است. در واقع بازار ایران بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه با فروش سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است. ما موفقیت لیفان در خارج از چین را به دقت نظر مشتریان ایرانی خود نسبت می‌دهیم.
در حاشیه این مراسم نیز مارک تیم‌بر - قائم مقام مدیرعامل لیفان، قیمت خودروی X۶۰ در چین را حدود ۱۴ هزار دلار اعلام و اظهار کرد: اولین بازار لیفان در ایران در حوزه عرضه محصولات موتورسیکلت بوده است.
وی ادامه داد: کیفیت برای ما بسیار مهم است به‌گونه‌ای که نیروهای خود را به کرمان موتور فرستاده‌ایم تا بر کیفیت تولید نظارت کنند زیرا بازار ایران برای ما مانند پلی به بازار‌های اروپایی در آینده است.
هم‌چنین سید محمدرضا می‌رعلینقلی - مدیرعامل کرمان موتور، اظهار کرد: خودرو X۶۰ تا دی ‌ماه به تولید انبوه رسیده و از اوایل بهمن عرضه آن آغاز خواهد شد. در حال حاضر درصد داخلی‌سازی این خودرو بین ۱۹ تا ۲۰ درصد است.
مدیرعامل کرمان موتور در پاسخ به اینکه سال گذشته شما این خودرو را در نمایشگاه خودروی تبریز نیز رونمایی کردید و قیمتی را برای آن ذکر کردید، آیا قیمت عرضه آن متناسب با آن قیمت تعیین خواهد شد؟ اظهار کرد: سعی می‌شود قیمتی که برای این خودرو تعیین می‌شود قیمتی رقابتی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا