در بررسی از گواهینامه راننده مشخص شد، فقط 36 روز از تاریخ اخذ گواهینامه راننده سواری پراید سپری شده است و بی‌تجربگی جوان 18 ساله در بروز حادثه کاملاً مشخص بوده و این موضوع موجب ارتکاب تخلف حادثه‌ساز و مرگ‌ وی شده است.

 سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان از مرگ یک جوان 18 ساله در پی تصادف سواری پراید با کامیون خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهیار رستگار در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف منجر به فوت در جاده قدیم امام‌زاده هاشم به رودبار منطقه «پیچ ذیلک»، کارشناسان پلیس‌راه در محل حادثه حاضر شده و متوجه شدند که یک دستگاه سواری پراید به شدت با یک کامیون برخورد کرد.

سرپرست پلیس‌راه گیلان با بیان اینکه به علت شدت تصادف، راننده 18 ساله سواری پراید در دم جان خود را از دست داد، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد بی‌مبالاتی راننده پراید و انحراف به چپ ناشی از رعایت نکردن سرعت مطمئنه در سر پیچ، باعث بروز این حادثه شد.

رستگار خاطرنشان کرد: در بررسی از گواهینامه راننده مشخص شد، فقط 36 روز از تاریخ اخذ گواهینامه راننده سواری پراید سپری شده است و بی‌تجربگی جوان 18 ساله در بروز حادثه کاملاً مشخص بوده و این موضوع موجب ارتکاب تخلف حادثه‌ساز و مرگ‌ وی شده است.

سرپرست پلیس‌راه استان گیلان ادامه‌داد: اخذ گواهینامه، اگرچه شرط لازم برای رانندگیست اما شرط کافی برای رانندگی نیست و هر فردی که موفق به قبولی در آزمون کتبی و عملی رانندگی و اخذ پروانه یا گواهینامه رانندگی شود، الزاماً راننده متبحر نبوده و باید مدت زیادی و با احتیاط، ابتدا در شهر و سپس به آرامی در جاده ها رانندگی کرده تا بتواند به مهارت کافی در رانندگی دست پیدا کند تا در زمان رانندگی در جاده‌ها و بروز خطر، عکس‌العمل مناسبی نشان دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا