هم اکنون :گارخانه شیشه نشکن اردکان توسط رییس جمهور افتتاح شد

یزدفردا :دقایقی قبل کارخانه شیشه نشکن اردکان با حضور رییس جمهور افتتاح شد

 بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در اردکان با تولید روزانه 750 تن شیشه  توسط رییس جمهور افتتاح شد

این کارخانه به اعتقاد تمام سوپروایزرهای خارجی و متخصصان صنعت شیشه دنیا از بهترین کیفیت شیشه در خاورمیانه برخوردار است.

ظرفیت اسمی کارخانه روزانه 900 تن است که روزانه 800 تن انواع محصولات شیشه تخت و خودرو را شامل می شود.

تنوع تولیدات وجه تمایز کارخانه شیشه اردکان با سایر واحدهای تولیدی است

 در این کارخانه انواع محصولات شیشه تخت اعم از شیشه و آینه خودرو، انواع شیشه ‌های فلوت ساده شفاف، رنگی، رفلکس و آیینه لمینیت، دو جداره و نشکن تولید می شود.

 تنوع تولیدات این کارخانه یکی از ویژگی های خاصی است که آن را از دیگر کارخانجات مشابه متمایز می کند.

این کارخانه با هدف ایجاد کارخانجات اکتشاف و استخراج مواد معدنی، تولید و فرآوری مواد اولیه شیشه، تولید انواع شیشه به روش فلوت از ضخامت 1.8 تا 19 میلیمتر و ایجاد کارگاه ‌های تولیدی صنایع جانبی شیشه در زمینی به مساحت 75 هکتار در اردکان راه اندازی شده است.

 165میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌ گذاری شده است.

این کارخانه با بهره گیری از آخرین فناوری و ماشین آلات روز دنیا کاملا مکانیزه است و با دارا بودن بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه و ارائه سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت، کاملترین مجتمع تولید شیشه در خاورمیانه محسوب می شود.

تولید شیشه خودرو برای اولین بار در کشور

تولید شیشه خودرو در این کارخانه برای اولین بار در کشور

شعار و سیاست این کارخانه از بدو تاسیس  این بوده که صنایع پایین دستی مثل آینه، رفلکس، لمینت، شیشه دو جداره و در مجموع سبد کامل شیشه تخت خاصه شیشه خودرو را که مصرف بسیار بالایی دارد برای اولین بار در ایران اسلامی تولید کنند که در این زمینه به موفقیت رسیده  و تولید شیشه خودرو را آغاز کرده اند.

صادرات محصولات متنوع کارخانه به اکثر کشورهای دنیا

 محصولات این کارخانه به کشورهای خارجی صادر خواهد شد 

با توجه به اینکه خط تولید کارخانه یکسال است  که به صورت آزمایشی راه اندازی شده، تقاضاهای زیادی از کشورهای اروپایی و خاورمیانه برای خرید انواع محصولات این شرکت تولیدی رسیده است.

صادرات شیشه به کشورهای امارات، عراق و گرجستان  صورت گرفته و از آن جا که شیشه یک محصول استراتژیک و انرژی بر است، امکان تولید آن در خیلی از کشورها وجود ندارد و به همین علت تقاضا برای خرید محصولات فراوان است.

ایران به قطب تولید شیشه خاورمیانه تبدیل می شود

 در آینده نزدیک ایران اسلامی حرف اول را در صنعت شیشه خاورمیانه خواهد زد،

به علت وجود معادن بسیار زیاد، غنی و ممتاز سیلیس، دولومیت، کربنات سدیم و فلدسپات در استان یزد و کشور که مواد اولیه تولید شیشه از آنها استخراج می شود، می توانیم محصولات باکیفیت و با قیمت تمام شده پایین بازارهای منطقه و جهانی را به دست آورد و این مهم با تلاش و همت نیروهای متخصص داخلی امکان پذیر است.

 پیش از احداث و راه اندازی این کارخانه خلا بزرگی در کشور و در بیشتر کشورهای دنیا از حیث تولید شیشه مرغوب و باکیفیت احساس می شد.

از آنجا که شیشه به عنوان یک کالای استراتژیک مزیت نسبی بسیار بالایی دارد با مشاوره متخصصان این حوزه به این نتیجه رسیدند که امکان ایجاد یک کارخانه شیشه فلوت در شهرستان اردکان وجود دارد و این انگیزه باعث کلید خوردن این طرح ملی در اردکان شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا