فرمانده نیروی انتظامی استان یزد از وقوع 16 فقره قتل در سال جاری خبر داد و گفت: عمده این قتل‌ها در درگیری و نزاع خانوادگی رخ داده و برخی موارد نیز مربوط به اتباع بیگانه و افاغنه در استان یزد بوده است

سردار منوچهر امان‌اللهی  اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان یزد 16 فقره قتل به وقوع پیوسته که 14 فقره از این تعداد کشف و متهمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: عمده این قتل‌ها در درگیری و نزاع خانوادگی رخ داده و برخی موارد نیز مربوط به اتباع بیگانه و افاغنه در استان یزد بوده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه افزود: پرونده دو فقره قتل نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و در حال بررسی برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عوامل قتل است.

امان‌اللهی با اشاره به کشفیات پلیس در حوزه سرقت و دستگیری سارقان در استان یزد گفت: در بهمن ماه تعداد 229 نفر از سارقان در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 38 باند و 109 نفر در حوزه سرقت در استان یزد شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد چهار باند سرقت به شیوه دیلم‌زنی در استان یزد کشف و منهدم شد که اعضای این باند به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به کاهش 51 درصدی سرقت از منازل در یزد بیان داشت: تعداد زیادی سارق نیز در زمینه سرقت از منازل شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 31 نفر نیز در زمینه سرقت تجهیزات داخل خودرو دستگیر شده‌اند، افزود: بی‌توجهی مردم در امنیت خودرو باعث کمین سارقان و سرقت تجهیزات خودرو می‌شود.

امان‌اللهی همچنین به دستگیری سارقان کابل‌های برق در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز تعداد چهار نفر شناسایی و دستگیر شدند که عمده سرقت این افراد در شهرستان مهریز بوده است.

وی ارزش ریالی کابل‌های سرقتی را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار همکاری و اطلاع‌رسانی مردم در این زمینه شد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد در ادامه این نشست از کشف 10 هزار و 935 لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به برخورد پلیس با جرایم مالی و اقتصادی در سطح استان گفت: در این زمینه نیز طی بهمن ماه 25 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: در این زمینه دو نفر به اتهام تصرف در بیش از 361 هزار متر مربع اراضی ملی دستگیر و در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده است.

امان‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تهاجم فرهنگی و برنامه‌های ماهواره‌ای با تاکید بر برخورد با توزیع‌کنندگان گفت: 20 هزار و 985 قلم انواع تجهیزات ماهواره‌ای در سطح استان یزد کشف و ضبط شده است.

وی از جمع‌آوری 2 هزار و 600 قطعه تجهیزات ماهواره‌ای از سطح منازل استان خبر داد و اعلام کرد: قاچاقچی و وارد کننده بزرگ تجهیزات ماهواره‌ای نیز در شهرستان خاتم با یک دستگاه کامیون حامل ادوات ماهواره شناسایی و دستگیر شد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد از تشکیل 386 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر در استان در طول سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت نیز 55 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در یزد کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه از دستگیری 405 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در ماه گذشته در استان خبر داد و بیان داشت: در این زمینه نیز طی این مدت هزار و 400 کیلو انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح مبارزه با توزیع کنندگان و خرده‌فروشان عنوان کرد: در ماه گذشته با هدف برخورد و مبارزه با توزیع مواد مخدر این طرح در استان اجرا شد که 194 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی همچنین از کشف 130 کیلوگرم انواع موادمخدر در زمان اجرای این طرح خبر داد.

امان‌اللهی بیان داشت: در مجموع در سال جاری 12 تن و 173 کیلو گرم انواع مواد مخدر در حوزه زیرپوشش استان یزد کشف شده است و 5 هزار و 195 نفر قاچاقچی عمده و خرده‌فروش و نیز معتادان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.منبع"فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا