رییس پلیس فتای استان خراسان جنوبی از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه ای جعلی در اینترنت اقدام به انتشار تصاویرخصوصی دختری جوان کرده بود، خبرداد و گفت متهم هدف خود را صرفاً ایجاد سرگرمی عنوان کرد.

 سرهنگ "حسینی" رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی مبنی بر هتک حرمت وی در فضای مجازی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
رییس پلیس فتا استان خراسان جنوبی ادامه داد: بنابر اظهارات شاکیه و بررسی های اولیه معلوم شد فردی ناشناس صفحه ای با نام شاکیه در یکی از شبکه های اجتماعی ایجاد و با انتشار تصاویر شخصی وی و درج مطالب کذب علیه او موجب هتک حرمت و آبروریزی این خانم را فراهم کرده است.
سرهنگ حسینی افزود: طی بررسی و تحقیقات فنی متهم با هویت معلوم و ساکن بیرجند شناسایی و با دستور مرجع قضایی به این یگان دلالت داده شد، وی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت شاکیه از دوستان اینترنتی وی بوده و در فضای حقیقی وی را نمی شناسم و هدفم از این کار سرگرمی بوده است.
رییس پلیس فتای خراسان جنوبی ضمن هشدار به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت افراد در محیط مجازی می کنند، گفت: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر فردی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا