سرهنگ مهماندار گفت: باتوجه به اینکه بیشتر جاده‌های شهرستان طبس به صورت دوطرفه است رانندگان باید دقت کرده و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

طبس- سرپرستی یزدفردا: "محمدرضا مهماندار" که برای بررسی وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی طبس به این شهرستان سفر کرده است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیشتر جاده‌های شهرستان طبس به صورت دوطرفه است رانندگان باید دقت کنند تا حتی اگر وسیله نقلیه با سرعت کند در مقابل‌شان قرار گرفته، با صبر و حوصله رانندگی کرده، از سبقت غیرمجاز خودداری کنند و به هیچ عنوان در محل‌های ممنوع وارد خط مقابل نشوند.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال براساس مشاهدات و آمار ثبت شده میزان مسافرت هموطنان افزایش قابل توجهی یافته است که به همین دلیل لازم است رانندگانی که قصد بازگشت به مقصد را دارند ضمن مدیریت زمان سفر، بازگشت خود را به ساعات پایانی موکول نکرده و تا حد امکان زودتر حرکت کنند تا به این طریق بتوانند با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

سرهنگ مهماندار تصریح کرد: در سفرهای نوروزی امسال همانند سال‌های گذشته عامل بیشترین تصادفات کشور عدم توجه رانندگان به جلو بوده است به طوری که این موضوع علت ۴۰ درصد از تصادفات کشور را شکل می‌دهد که خستگی و خواب‌آلودگی، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه موجب عدم توجه به جلو راننده می‌شود.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر لزوم بستن کمربند ایمنی راننده و تمام سرنشینان خودرو، یادآور شد: در تصادفات چند روز اخیر رانندگان و سرنشینانی که آسیب‌های جدی دیده‌اند کسانی بوده‌اند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده و پس از برخورد خودرو، به سمت جلو پرتاب شده‌اند که به همین دلیل تمامی پرسنل پلیس راه نسبت به کنترل بسته بودن کمربند ایمنی راننده و تمام سرنشینان خودروها مکلف هستند.

وی رعایت سرعت مجاز را نکته‌ای بسیار مهم دانست و افزود: هرچه سرعت خودرو بیشتر شود احتمال وقوع تصادف و همچنین میزان شدت حادثه افزایش می‌یابد، ضمن اینکه در نقاطی هم که احتمال بارندگی وجود دارد و جاده‌ها لغزنده است باید رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا