رییس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری عامل برداشت از حساب یکی از شهروندان خبر داد و گفت ازشهروندان درخواست می کنیم در نگهداری از رمزهای بانکی خود هوشیارتر باشند.
سرهنگ"کاکوان" رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : بدنبال شکایت خانمی مبنی بر سرقت چند میلیونی از حساب بانکی وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.
سرهنگ کاکوان ادامه داد : کارشناسان در تحقیقات اولیه متوجه شدند مقادیری از این برداشت به حساب فردی مشخص واریز شده و مابقی جهت خرید شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته است.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی های تخصصی انجام شده مشخص شد که شارژها نیز توسط همان فرد استفاده شده که نهایتاً وی به این یگان احضار شد، متهمه پس از بازجویی صورت گرفته به جرم خود اعتراف و اقرار کرد: خواهر شاکیه از همکلاسی های من بوده و زمانیکه اطلاعات کارت حساب خواهرش را جهت خرید اینترنتی در اختیارم گذاشت من نیز سوءاستفاده کرده و اقدام به برداشت وجه از آن کردم.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در پایان ازشهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی از بروز اینگونه جرایم پیشگیری کنند، لذا از نگهداری رمز عبور در کنار کارت عابر خودداری کرده و رمز خود را به طور مرتب تغییر دهید و نیز به صورت دوره ای موجودی حساب را کنترل کنید و چنانچه تغییر مشکوکی در موجودی خود مشاهده کردید ابتدا رمز را تغییر داده و سپس با مراجعه به بانک مربوطه و پلیس فتا، موضوع را پیگیری کنید و درآخر دقت داشته باشید که اطلاعات حساب خود را به دیگران و نیز در وب‌سایت‌های مشکوک ارائه ندهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا