خانه ملت نوشت: نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه معرفی کاندیدا و کارهای تبلیغاتی اقدام اخلاقی و در شان یک دولت نیست،گفت: تبلیغ برای یک کاندیدای خاص توسط رئیس جمهور، اقدام سخیفی است.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی با اشاره به مراسم تجلیل از دست اندر کاران نوروزی که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی مردم هیچ ضرورتی به برگزاری این همایش وجود ندارد، گفت: چرا سال های گذشته این مراسم برگزار نمی شد مگر سال های قبل عید نوروز نداشته و دستگاه ها خدمات رسانی نمی کردند؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابراین تعمدا بنابراین برگزاری امسال این مراسم از روی عمد و برای تبلیغات انتخاباتی است ادامه داد:با توجه به مشکلات اقتصادی این هزینه تحمیل شده هزینه گزافی است و دولت حق ندارد این هزینه ها را از جیب مردم بردارد.

وی تاکید کرد: در صورت برگزاری این مراسم توسط سازمان گردشگری و هلال احمر، این دو نهاد  قطعا در اولویت تحقیق و تفحص قرار خواهند گرفت .

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه معرفی کاندیدا و کارهای تبلیغاتی اقدام اخلاقی و در شان یک دولت نیست افزود: در قانون اساسی ، دولت مجری برگزاری انتخابات است، بنابراین باید بی طرفی خود را نشان دهد نه علاقه مندی به کاندیدای خاص که وی را با خود در سطح کشور همراه کرده و بین خودشان گل و پرچم رد و بدل کند اینها کارهای سخیفی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این اقدام برای خود رئیس جمهور پسندیده نیست تصریح کرد: توصیه می کنم آقای احمدی نژاد وزین تر  و سنگین تر برخورد کند تا شائبه هایی  مبنی بر ورود به انتخابات  و عدم تمایل به پس دادن قدرت توسط وی بوجود نیاید.

گفتنی است، دولت قصد دارد به مناسبت تجلیل از دست اندرکاران نوروزی همایشی ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه آزادی برگزار کند./

 

در کنار توزیع ساندویچ، ساندیس و کیک به حاضرین،"راتیل" که اسپانسر اصلی این میتینگ است، به هر نفر یک عدد سیمکارت هدیه داده است!

 

 

بالاخره پس از تبلیغات فراوان، جشنی که با پول بیت المال ملت ایران، بنا بود در تهران از سوی دولت برگزار شود، برگزار شد و مردم از شهرهای مختلف به تهران منتقل شدند تا جشن دولت را گرم کنند.

این مراسم با عنوان «تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی» امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. این مراسم امروز پنجشنبه توسط دولت در استادیوم 100 هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است با حاشیه هایی همراه شد که در ادامه می خوانید:
 
 
 روابط عمومی ستاد تسهیلات سفرهای کشور با ارسال پیامکی به نمایندگان مجلس از آنها خواسته که بعد از ظهر امروز در جشن این ستاد در استادیوم آزادی حضور یابند.

 

 


 
 درحالی که گروه های هنری در حال برگزاری مراسم هستند، در حدود 70 درصد ار ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شده است و در طبقه دوم نیز تنها 10 الی 15 درصد از ظرفیت تکمیل شده است. طبقه اول 60 هزار نفر و طبقه دوم، 40 هزار نفر ظرفیت دارد.
 
* بالگرد های هلال احمر در ورودی های ورزشگاه حضور دارند ؛ همچنین دو فرورند بالگرد دیگر به صورت متناوب بر فراز ورزشگاه آزادی پرواز می کنند.
 
 در مواردی حاضران نسبت به سردادن شعار و تشویق تیم های ورزشی اقدام می کنند. در این میان تیم هایی از جمله استقلال، پرسپولیس و منچستریونایتد از سوی حاضران تشویق می شوند.
 
 علی رغم آنکه حاضران در ورزشگاه در بسیاری از موارد به صورت استانی تفکیک شده اند اما تفکیک جنسیتی برای حضور مجزای مردان و زنان در ورزشگاه صورت نگرفته است.
 
* عمده حاضران با لباس ها و کاورهای هلال احمر در ورزشگاه حاضر شده اند و برای تمایز استانها از کلاه های آفتابی با رنگ های مختلف استفاده شده است.
  یک تابلوی بزرگ از آرم سازمان هلال احمر در بخش مرکزی ورزشگاه از سوی حاضران در دست گرفته شده است.
 
* در چند قسمت از ورزشگاه شعارهایی همچون سال حماسه سیاسی و اقتصادی و اللهم عجل لولیک الفرج نصب شده است
 
*  هم اکنون مراسم رقص محلی با حضور گروه های استانی بر روی سکوی نصب شده بر دایره وسط ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است .
 
* در حال حاضر گروه استان کردستان در حال اجرای مراسم است؛ پیش از آن نیز گروه های محلی از استان دیگر به اجرای مراسم پرداختند.
 
 6 عدد آمبولانس برای امداد رسانی احتمالی در خط دو میدانی کنار زمین ورزشگاه آزادی حضور دارند.
 
* بر روی لباس های گروه های هنری برخی استان ها، آرم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش بسته است.
 
 قرار بود همایش دولت ساعت 10 صبح امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما هنوز به دلیل عدم تکمیل ظرفیت ورزشگاه، این همایش آغاز نشده است.
 
* تعداد زیادی از نیروهای کاورپوش با رنگهای نارنجی راه داری، سرخ رنگ هلال احمر و دیگر آرم های سازمان های دولتی  در حال ورود به ورزشگاه آزادی هستند، نکته جالب توجه حضور تعداد کثیری از نیروهای هلال احمر کل کشور درورودی های مختلف ورزشگاه آزادی است.
 
* تعدادی از حاضران در مقابل درب ورودی، شعارهایی در حمایت از برخی از تیم های فوتبال سر می دهند.
 
* در حالی که هنوز ورود به ورزشگاه آزادی جریان دارد انبوهی از بطری های آب معدنی در حوالی دربهای ورودی ریخته شده است. بر اساس این گزارش از ورودی بطری و برخی اقلام دیگر به داخل ورزشگاه خودداری می شود و بر همین اساس اذحام زیادی از زباله در ورزشگاه وجود دارد.
 
* در حال حاضر تا همین لحظه در حدود نیمی از طبقه اول ورزشگاه پر شده است و ورود نیروهای متعدد از شهرهای مختلف ادامه دارد .
 
 برای اجرای این مراسم سکوی دایره ای رنگ در وسط ورزشگاه برای اجرای مراسم ایجاد شده است. روز گذشته اخباری مبنی بر هزینه 500 میلیونی به منظور ایجاد این سکو منتشر شده بود.
 
* در کنار توزیع ساندویچ، ساندیس و کیک به حاضرین،"راتیل" که اسپانسر اصلی این میتینگ است، به هر نفر یک عدد سیمکارت هدیه داده است!

دولت درصدد است در این میتینگ انتخاباتی با تبلیغات کاذب و با استفاده از امکانات دولتی، کاندیدای خود را به مردم تحمیل کند. مجلس به واسطه رکن نظارتی خود در این قضیه ورود خواهد کرد و بررسی‌های لازم در این باره را انجام می‌دهد.

جشنی چند میلیاردی که دولتی ها می گویند انتخاباتی نیست. پس از دست کم دوهفته موج سازی رسانه ای، جشن پرسروصدای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حالی در استادیوم یکصدهزارنفری آزادی در برگزار می شود که مسئولان برگزاری آن می گویند برای تقدیر از اعضا و خادمان سفرهای نوروزی 92 برگزار می شود. تقدیری که بار اول در 17 فروردین امسال در 31 استان کشور برگزار شد و حالا قرار است دوباره این تقدیر با جزئیاتی بسیار بیشتر و در استادیوم انجام شود.

به گزارش تابناک، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، حاضران این جشن را این طور معرفی کرده است: «سخنران اصلی این برنامه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور خواهد بود و بعد از ایشان سایر مسئولان ارشد طرح نوروزی به ارائه آمار می‌پردازند. در این مراسم برخی از مقامات سیاسی هم حضور خواهند داشت اما اینکه دقیقا چه کسانی به جشن می‌آیند را نمی‌دانم.»

بنا به گزارش کارکنان 20 نهاد همراه با خانواده هایشان از جمله دعوت شدگان به این جشن هستند. این نهادها عبارتند از: وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و سازمان هواشناسی کشور.

سایت «رجا نیوز» سهمیه بندی مدعوین به مراسم را این طور دانسته است: « هلال احمر: 30 هزار نفر، سازمان میراث فرهنگی: 20 هزار نفر، سازمان حمل و نقل و راهداری: 10 هزار نفر، وزارت کشور (فرمانداران، بخشداران، شهرداران و ...): 10 هزار نفر، آموزش و پرورش (دانش آموزان و کادر استانهای تهران، البرز، قزوین، قم و...): 10 هزار نفر، بخش خصوصی و گردشگری: 10 هزار نفر. پرسنل سازمان میراث فرهنگی هم برای حضور در مراسم به همراه خانواده‌های خود (حداکثر تا 10 نفر) در جشن حضور خواهند داشت.»

گروههای موسیقی اقوام ایرانی از سراسر کشور به همراه تمامی کارکنان معاونت های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادارات کل میراث فرهنگی استانها نیز از مدعوین دیگر این برنامه هستند. همچنین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و شرکت رایتل حامیان مالی این برنامه شده اند.

گفته می شود در پی هماهنگی با وزیر ارتباطات مقرر شده است که شرکت رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی، مسئولیت پذیرایی (بسته‌های پذیرایی و ناهار روز مراسم) را به سبک هواپیمایی و توسط کترینگ هواپیمایی ماهان تهیه و آماده و در میان مدعوین توزیع کند که برای این کار هزینه هر نفر 40 هزار تومان برآورد شده است.»

حدود 250 هزار قطعه کارت دعوت چاپ و آماده توزیع شده است که پیش بینی می شود مدعوین بیش از 120 هزار نفر باشند..

مخالفان چه کسانی هستند؟

طیف مخالفان و منتقدان این جشن اما از خانه ملت و حتی برخی نمایندگان حامی دولت تا بیوت مراجع تقلید برای برگزاری این جشن نیز فراتر رفته است به طوری که: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید، جشن دولتی استادیوم آزادی را شائبه دار دانسته و گفته است: مراسمی که از تمام نقاط کشور، دانشجویان و کارمندان را جمع می‌کنند تا در یک میتینگ انتخاباتی شرکت کنند چه دردی از مردم دوا می‌کند.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات که بالغ بر صدها میلیون تومان از بیت‌المال باید برای آن هزینه می‌شود، یک خیانت است، تصریح کرد: ـچرا به مردم دروغ می‌گویید، آشکارا بگویید این یک میتینگ انتخاباتی است و مسائل را برای مردم روشن کنید.»

در مجلس شورای اسلامی، چندین نفر از نماینده انتقادهای تندی به این جشن وارد دانسته اند.«علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته: «با توجه به اینکه از امکانات دولتی در مراسم مذکور استفاده می‌شود، این امر مغایرت قانونی دارد و یک تخلف آشکار به شمار می‌رود و با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، این تخلف قانونی برای رد صلاحیت کسانی که در این عرصه گام می‌گذارند، کافی است و ارگان‌های نظارتی بخصوص شورای نگهبان باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند.»

رضا آشتیانی عراقی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم از برگزاری این جشن و اهداف سیاسی آن انتقاد کرده و گفته: «برخی از افراد مورد نظر در دولت در معرض عموم و سخنرانی قرار می گیرند تا دیده شوند. اگر کاندیدای دیگر نیز چنین کارهایی انجام دهند، مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده و عنوان می کنند که از پول بیت المال استفاده شده است. بنابراین باید دولت از انجام این کار خودداری کند. چون استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای اهداف انتخاباتی و معرفی یک نفر به عنوان کاندیدا خلاف قانون است.»

تبلیغ انتخاباتی توسط رئیس جمهور، اقدام سخیفی است

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی با اشاره به مراسم تجلیل از دست اندر کاران نوروزی که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی مردم هیچ ضرورتی به برگزاری این همایش وجود ندارد، گفت: چرا سال های گذشته این مراسم برگزار نمی شد مگر سال های قبل عید نوروز نداشته و دستگاه ها خدمات رسانی نمی کردند؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابراین تعمدا بنابراین برگزاری امسال این مراسم از روی عمد و برای تبلیغات انتخاباتی است ادامه داد:با توجه به مشکلات اقتصادی این هزینه تحمیل شده هزینه گزافی است و دولت حق ندارد این هزینه ها را از جیب مردم بردارد.

وی تاکید کرد: در صورت برگزاری این مراسم توسط سازمان گردشگری و هلال احمر، این دو نهاد  قطعا در اولویت تحقیق و تفحص قرار خواهند گرفت .

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه معرفی کاندیدا و کارهای تبلیغاتی اقدام اخلاقی و در شان یک دولت نیست افزود: در قانون اساسی ، دولت مجری برگزاری انتخابات است، بنابراین باید بی طرفی خود را نشان دهد نه علاقه مندی به کاندیدای خاص که وی را با خود در سطح کشور همراه کرده و بین خودشان گل و پرچم رد و بدل کند اینها کارهای سخیفی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این اقدام برای خود رئیس جمهور پسندیده نیست تصریح کرد: توصیه می کنم آقای احمدی نژاد وزین تر  و سنگین تر برخورد کند تا شائبه هایی  مبنی بر ورود به انتخابات  و عدم تمایل به پس دادن قدرت توسط وی بوجود نیاید.

برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری از سوی دولت، تاسف انگیز است

 "احمد شوهانی" نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول، مهران و ایوان، با اشاره به برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری دولت برای تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی در استادیوم آزادی، گفت: برگزاری این همایش از سوی دولت بسیار تاسف انگیز است چراکه دولت نباید در ماه‌های پایانی کار خود  این چنین مراسم پر هزینه‌ای را برگزار کند.

 وی در ادامه افزود: در ایام نوروز بسیاری از ارگان‌ها برای مردم زحمت کشیدند اما این وظیفه آن‌ها بوده است، بنابراین اگر بخواهیم از آن‌ها تشکر کنیم نیاز به برگزاری چنین همایش‌هایی آن هم در این سطح گسترده نیست.

شوهانی در پایان خاطرنشان کرد:ضرورتی در برگزاری این چنین‌ همایش‌‌ها از سوی دولت برای تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی و کسانی که در نوروز تلاش کرده‌اند نیست، تجلیل از آنها می‌تواند در مقیاس کوچکتری نیز صورت گیرد.

میتینگ انتخاباتی آزادی، برای تحمیل کاندیدای دولت به مردم است

"مهدی دواتگری" نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی،برگزاری جشن تقدیر از خادمان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی با سخنرانی رئیس‌جمهور را حرکت انتخاباتی دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خواند وگفت: دولت درصدد است در این میتینگ انتخاباتی با تبلیغات کاذب و با استفاده از امکانات دولتی، کاندیدای خود را به مردم تحمیل کند.

وی در ادامه با طرح این سوال که  برگزاری این همایش چه توجیهی دارد، افزود: منابع مالی بسیار وسیعی که برای برپایی این جشن انتخاباتی تدارک دیده شده یک اقدام و نمونه بارز بهره‌برداری و سوءاستفاده آشکار از امکانات عمومی و بیت‌المال برای انتخابات است که اقدامی خلاف شرع و قانون به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان‌اینکه تامین منابع هزینه‌ای برپایی این همایش مشخص نیست، اظهار داشت: آیا آب‌کشی و جاده‌کشی روستاها، بیمه بازنشستگان، حمایت از تولید برای اشتغال جوانان و تکمیل پروژه‌های مهر‌ماندگار مهمتر است یا برگزاری میتینگ انتخاباتی؟

دواتگری در خاتمه خاطر نشان کرد: مجلس به  واسطه رکن نظارتی خود در این قضیه ورود خواهد کرد و بررسی‌های لازم در این باره را انجام می‌دهد.

اما جشن استادیوم آزادی واکنش سخنگوی شورای نگهبان را هم درپی داشته است.«عباسعلی کدخدایی» در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی و گروه‌های مردمی برای رسیدگی شورای نگهبان به مراسم 100 هزار نفری دولت در استادیوم آزادی به فارس، گفت که ماده 68 قانون انتخابات بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به مفهوم عام آن تصریح دارد.
کدخدایی گفته: «بر اساس قانون استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی به هر شیوه و با هر وجهی ممنوع است و در این خصوص تفاوتی به کسانی در نهادها و سازمان‌های اجرایی و دولتی به امکانات دسترسی دارند و کسانی که فاقد این دسترسی هستند، وجود ندارد.»

فرمانده نیروی انتظامی هم چندروز قبل از برگزاری مراسم با آن مخلفت کرده بود. سردار اسماعیل احمی مقدم گفته بود:«برگزاری این مراسم در استادیوم یکصدهزار نفری بهانه های مختلفی را به دست گروههای رقیب در انتخابات داده تا مدعی شوند که انتخابات ما ناسالم است. این موضوع می تواند اعتماد عمومی را خدشه دار کند. این موضوع پیامدهای سیاسی بسیاری داشته و می تواند اغازگر مشکلاتی در فضای سیاسی و انتخابات باشد.»

به گفته رئیس پلیس کشور برگزاری این مراسم با توجه به محدودیت های خدماتی و رفاهی ورزشگاه مشکلاتی را برای حاضران به وجود می آورد.
 
دامنه انتقاد از جشن استادیوم آزادی البته فراتر از این ها بود. علاوه بر انتقاد حجت الاسلام حمید رسایی از این اقدام دولت ، لحن «غلامعلی حداد عادل» همبا «لشگرگشی» دانستن این جشن گفته: «بنده صریحا مخالف این موضوع هستم و آن را خلاف شعارهای صرفه‌جویانه دولت می‌دانم.

 اگر این صدهزار نفر حداقل 500 هزار تومان هزینه بر دوش ملت به دلیل آمدن به تهران و اقامت در آن بگذارد، رقم بسیار بالایی می‌شود که نیازی نیست برای تشکر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی اینچنین لشکرکشی شود.»

از سوی دیگر رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم نسبت به برگزاری این جشن تذکر داده. حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» گفته:«با وجود اینکه من در این روزها در مرخصی به سر می‌برم، همکارانم در سازمان بازرسی سوالاتی را به میراث فرهنگی ارسال کرده‌اند. در این نامه درباره عوامل و هزینه‌های این همایش سوال شده و همچنین چند مورد قانونی نیز تذکر داده شده است.

لذا اگر در برگزاری این همایش از منابع دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی هزینه شده باشد خلاف قانون است؛ همچنین اگر خبرنگاران بخواهند می‌توانیم نامه سازمان بازرسی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا