زبان دراز


خاطر خطير خوانندگان خبير خبر دارد:
ايران چندي است كه گرفتار ميهمانان ناخوانده‌اي است انحرافي فكر نكنيد. منظورم سيل و زلزله است از آذربايجان تا خراسان و سيستان و بلوچستان و كرمان و فارس و بوشهر و اصفهان و يزد. گويا آنها هم به سفرهاي استاني مي‌روند.
به قول مرحوم ابوي«هر چه از دوست رسد نيكوست و عين لطف و حكمت» الهي بدم بدتر نشود. درست عين «مادرزن بنده» كه در دهه فلاكت يعني آخر هر برج كارمندي با هيات همراه متشكل از پدرزن، خواهرزن و برادرزن با متعلقات لطف كرده به منزل بنده تشريف مي‌آورند و ميل دارند با كل فاميل هم ديدار داشته باشند و در فرصت مناسب بتوانند تاسف و تاثر خود را از اينكه بعد از 35 سال دختر دسته گلشان «عيال بنده» را در آتش انداخته‌اند اعلام و به ديگرخانم‌ها هشدار ‌دهند و درس عبرت.
عرض مي‌كردم كه جنابان ميهمانان ناخوانده اخير يعني سيل و زلزله هم در عين فلاكت گاه و بيگاه مرحمت فرموده و سري به ما مي‌زنند. در اينجا فرصت را مغتنم شمرده نكاتي را خدمت عالي جنابان زلزله و سيل معروضم!! بزرگوارا !! اين سفرهاي استاني كه كار ابتكاري و تازه نيست قبلاً همان پيامدها را داشتيم و راضي به زحمت شما نيستيم. به جان زبان دراز مردم با زلزله اقتصادي 8 ريشتري و با پس لرزه‌هاي مهيب سيل گراني، تورم، اختلاس و سقوط ارزش پول ملي لرزيده‌اند. هنوز از پناه‌هگاه در نيامده‌ايم چرا كه پيش از آن هم زلزله‌هاي كوچكتر و بزرگتر در فرهنگ و هنر، آموزش و پرورش و ورزش و دارو و درمان احساس كرديم. گويا چندي است مثل تلفن همراه مسوولان روي [ ويبره و لرزاننده] ‌هستيم. زلزله جان مگر نمي‌داني گفتند بزودي قرار است دولت بعدي بازسازي را شروع كند!! شما رحم كن!!
راستي اگر بيكار هستيد يك پيشنهاد كارآفرينانه از نوع زود بازده‌اش دارم دقت كنيد!!
لطفاً به «بلاد كافرستان» كه به قول بعضي از صاحبان تريبون‌هاي رسمي و دولتمردان و نمايندگان پر از گناه، ظلم و تبعيض، فقر، جور و ستم است رفته آنها را ادب كنيد تا درس عبرتي براي همه باشد نه اينكه ما را ادب كنيد تا آنها درس بگيرند. اِ.. اِ.. اِ.. چقدر ما بايد ادب شويم.
 ديگرعرضي نيست. سلام اين حقير زبان دراز را كه مدتي است به افتخار بازنشستگي نايل شده و بنا به ضرب‌المثل معروف، مسئولان وظيفه شناس لطف فرموده و موضوع بيمه ما را كه از طلا گشتن پشيمان شده بوديم در اسرع وقت مس كردند، به آتشفشان و سونامي و طوفان و برادر و خواهر، خسوف و كسوف برسانيد. باقي به بقايتان، جانم به فدايتان!
زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا