یزدفردا:کامران باقری لنکرانی در جمع طلاب اصفهان گفت: علامه‌ مصباح به من گفتند با آمدن جلیلی اتفاق جدیدی نیفتاده است و شما به تبلیغ گفتمان خود ادامه ‌دهید.


وی همچنین گفت: حل مشکلات دهه نود با راهکارهای دهه هفتاد امکان‌پذیر نیست و باید برنامه‌هایی با نوآوری مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

لنکرانی افزود: با توجه به شرایط موجود، معرفی‌کردن کاندیدا توسط جبهه پایداری کار خوبی بود. زیرا هنوز امکان رقابت میان اصولگرایان وجود دارد. اگر هاشمی در دور اول احتمال رأی داشته باشد، در دوم مطمئنا رأی نمی‌آورد.

قاسم روانبخش نماینده جبهه پایداری در دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان «دوری و اجتناب از بلندپروازی در شعار کاندیداها» را یک اصل ضروری بیان و اظهار کرد: کاندیداها باید به شعارهای واقع‌گرایانه بپردازند و از شعارهای آرمان‌گرایانه خودداری کنند.

وی از رونمایی برنامه دولت یازدهم در جبهه پایداری خبر داد و گفت: زمانی که برنامه دولت یازدهم در خدمت آیت‌الله مصباح یزدی قرار گرفت وی بر روی برخی از برنامه‌های خط قرمز کشیدند و گفتند این برنامه‌های بلند پروازانه است.

نماینده جبهه پایداری یکی از اشکالات برنامه‌های تدوین شده دولت احتمالی لنکرانی را «از بین بردن ربا در جامعه به طور کامل» دانست و گفت: آیت‌الله مصباح یزدی در این خصوص فرمودند که باید در این برنامه این‌گونه عنوان می‌شد که در کاهش ربا تلاش خواهیم کرد.

اتمام حجت آیت الله مصباح: بدون لنکرانی هرگز

زمان ائتلاف‌ها به پایان رسید. دیگر هیچ‌کس با هیچ‌کس ائتلاف نمی‌کند. حالا باید توافق کنند. ستادها یک‌به‌یک تشکیل می‌شوند. هرچند که خبر‌ها هنوز ضد‌و‌نقیض است و روسای ستاد‌ها مرتب تغییر می‌کنند.

روزنامه بهار در ادامه می نویسد: می‌گویند بیشتر ستاد‌ها مردمی است و خود‌جوش. به نظر می‌رسد در این انتخابات بازی شکل دیگری رقم می‌خورد. خبری از ستاد‌های عریض و طویل به شکل سال‌های گذشته نیست. گویا ستادها خانه‌‌‌به‌خانه شکل می‌گیرد؛ به شکل جدید و امروزی. و البته در کنار تشکیل ستاد‌ها، تکذیب هم هست. روسا و سخنگو‌ها مشخص می‌شود اما تایید هم نمی‌شود حتی تکذیب هم می‌شود. اما مهم‌تر از آن بلاتکلیفی در اردوگاه اصولگرایان است.

با آمدن جلیلی به یکباره همه چیز به هم ریخت. اصولگرایان منتظر حضور مشایی در انتخابات بودند و حتی حدس‌های کمی می‌زدند که بالاخره نامزد حداکثری اصلاح‌طلبان نیز پا به میدان بگذارد اما جلیلی قراری بر آمدن نداشت و همین شد تا امروز ندانند که باید چه بکنند. چند ماه است که تبلیغ و سخنرانی کرده‌اند، حامیان متعدد جمع کرده و پول خرج کرده‌اند، حالا چطور به راحتی می‌توانند به نفع تازه‌وارد کنار بکشند.

اما اصلاح‌طلبان راحت‌تر با تازه‌وارد کنار می‌آیند چون ماه‌ها بود که منتظرش بودند و از او می‌خواستند تا بار دیگر بخت خود را در انتخابات بیازماید. تا ساعت پنج تماس پشت تماس بود تا به وزارت کشور برود. اما از آنجا که تصمیم دقیقه آخر گرفته شد هنوز نه ستادی هست و نه رییس ستادی. خانواده هاشمی گفته‌اند که او ستادی نخواهد داشت. اما بالاخره ستادهای نامزدهای اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات هستند. اما ستادهای مردمی نامزد جریان دولت زود‌تر از همه گویا تشکیل شده است.

اویی که رهبر انحرافیون می‌خوانندنش بالاخره با وجود تمام «نه»‌هایی که در خفا و پنهان به سویش روانه کردند آمد و حالا حامیانش برایش به صورت خودجوش ستاد زده‌اند. معلوم نیست اسفندیار رحیم‌مشایی ستاد مستقلی خواهد داشت یا می‌خواهد ستادهایش را به مردم و حامیانش واگذار کند.

جزئیات دیدار لنکرانی و مصباح یزدی

 
کاندیدای جبهه پایداری جزئیات دیدار خود با آیت‌الله مصباح یزدی را تشریح کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کامران باقری لنکرانی امروز پس از دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در قم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال که آیا به نفع سعید جلیلی کنار خواهد رفت اظهار کرد: در مسیر رقابت‌های انتخاباتی در حال حاضر کسانی که گفتمان انقلاب اسلامی را نمایندگی می‌کنند متعدد هستند.
 
وی افزود: این امر در این مرحله بد نیست اما در نهایت این گفتمان باید با یک پرچم‌دار به میدان بیاید.
 
کاندیدای جبهه پایداری در ارتباط با دیدار خود با آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: خدمت ایشان رسیدیم و مباحث مطرح شده با این موضوع بود که نگاه ما به صحنه فعالیت‌های اجتماعی باید با رویکرد عبادی باشد و بر مبنای ادای تکلیف حضور پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: ایشان عقیده داشتند برخی افراد ادای تکلیف را لقلقه زبان می‌کنند اما باید این امر با آداب خودش اتفاق بیفتد، آداب این موضوع این است که اگر کسی واقعا برای ادای تکلیف آمده باشد باید نگاه ابزاری به مسائل دنیوی و مادی داشته باشد.
 
باقری لنکرانی افزود: کسی که برای ادای تکلیف آمده باشد تلاش می‌کند ببیند چه روشی و هدفی او را به خداوند نزدیک می‌کند و همان را مبنای عمل قرار دهد.
 
کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه بر اساس نظر آیت‌الله مصباح یزدی توجه به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) در مسیر رقابت‌های انتخاباتی ضروری است گفت: بر این اساس هیچ کس نباید در برابر اراده الهی برای خود استقلال رأی قائل باشد و ایشان بر این مسئله تاکید کردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا