دکتر مرتضی طلایی گفت: زمانی که اصلاح طلبان مجوز ورود پلیس به کوی دانشگاه را در سال 82 صادر کردند، قالیباف از این مجوز استفاده نکرد و به ما گفت مطمئن باشید که دیگر شلوغی نخواهیم داشت چون کسانی که به اعتراضات سامان می دادند و از دانشجویان استفاده ابزاری می کردند خودشان متوجه قضیه شده اند.

یزدفردا :طلایی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سیاسی فارس با اشاره به مواضع اخیر مصطفی معین و ظریفیان مسئولان وزارت علوم در دوره اصلاحات، تصریح کرد: دوستان اگر مرور ساده ای بر تاریخ داشته باشند متوجه می شوند که آقای قالیباف در سال 79 یعنی یک سال بعد از حوادث کوی دانشگاه به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شده است و به اذعان دوست و دشمن در دوره 5 ساله مدیریت قالیباف در نیروی انتظامی کاملا رویکرد اجتماعی و تعاملی با همه اقشار جامعه بویژه دانشجویان برقرار بود.

طلایی اظهار داشت: موضوعی که دوستان از آن اظهار بی اطلاعی می کنند مربوط به سال 82 می شود و زمانی که تعدادی از مسئولان دولت وقت در ملتهب کردن فضای دانشگاه نقش داشتند و عده ای از دانشجویان را به اعتراضات خیابانی ترغیب می کردند. در این فضا آقای قالیباف در شورای امنیت حضور پیدا کرد و برای قطع این مدیریت پنهانی آشوب ها اصرار بر مجوز حضور در کوی دانشگاه را داشت و مسئولان دولت وقت که در جلسه حضور داشتند بصورت مکتوب مصوب کردند و این مجوز را به قالیباف دادند. احتمالا دستپاچگی دوستان در متهم کردن آقای قالیباف به این بر می گردد که این مجوز مکتوب آنها برای ورود پلیس به کوی دانشگاه محور اخبار قرار نگیرد.

طلایی تاکید کرد: اما نکته اینجاست که همه و بویژه این آقایان خیلی خوب می دانند که قالیباف از این مجوز استفاده نکرد و حتی به ما و همکاران پلیس تهران گفت وقتی این دوستان این مجوز را به من دادند مطمئن باشید که دیگر شلوغی و اعتراضی نخواهیم داشت و البته همین شد و دیگر آن اعتراضات ادامه پیدا نکرد. چرا؟ چون آن کسانی که به اعتراضات سامان می دادند و از دانشجویان استفاده ابزاری می کردند خودشان متوجه قضیه شدند. دانشجویان هم با اینکه در سالگرد واقعه 18 تیر نگذاشتند که رییس وقت دانشگاه تهران صحبت کند با گل و تشویق از بنده به عنوان رییس پلیس وقت تهران استقبال کردند.

جالب است که آقای ظریفیان در مصاحبه دیروز خود با رسانه ها تایید کرده اند که دوره فرماندهی نیروی انتظامی قالیباف برخوردها بهتر بود و این جمله را گفتند : « پس از وقایع سال 78 نوع برخورد نیروی انتظامی با دانشگاه ها و دانشجویان بهتر شد و آقای طلایی در مقام فرماندهی تهران خوب عمل کردند.»

با این وجود عجیب است که چگونه این دوستان اعطای مجوز شورای امنیت کشور را به نیروی انتظامی در سال 82 برای ورود به کوی دانشگاه را فراموش کرده اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: باعث تاسف است که آقایان تحت تاثیر القائات دروغ و هدفمند رسانه های بیگانه بلافاصله مصاحبه و این چنین شتابزده موضع گیری کنند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا