ورود اعراب گردشگر به ترکیه در یک سال 50 درصد رشد کرد

ترکیه این روزها سلطان بی تاج و تخت توریسم منطقه است . در حالی که صنعت گردشگری مصر به ارقام مورد نظر دست نمی یابد ، ترک ها دائماً رکود می زنند . آخرین رکورد آنها که توسط آمار رسمی اعلام شده ، پنجاه درصد رشد در تعداد اعراب مسافر به ترکیه در طول یکسال است .

 

 

 

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط دولت ترکیه شمار گردشگران عرب در سال 2005 با 50 درصد رشد از 500 هزار نفر در سال 2004 به 750 هزار نفر رسیده است . این رقم غیرعادی را روزنامه عرب زمان البیان اعلام و از سوی دولت ترکیه ابراز امیدواری کرده است که این رقم در آینده از رشد بهتری برخوردار باشد .

 

 

 

نماینده وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در امارات متحده عربی در این باره به البیان گفت : ترکیه و صنعت گردشگری سعی و تلاش بسیاری داشته اند که برای افزایش امکانات گردشگری ترکیه منابع تازه ای بیابند و تبلیغات گردشگری نیز سرمایه های جدید جذب کرده است تا از شیوه های جدیدی برای معرفی گردشگری ترکیه بهره برداری شود . وی درباره تلاش های ترکیه برای جذب گردشگران ایرانی گفته است . ایران یک کشور همسایه است و فرهنگ ، تمدن و آداب و رسوم ما به مردم آن بسیار نزدیک است . برای ایرانی ها حساب ویژه ای باز کرده ایم و به بازار این کشور توجه بسیاری داریم . از ابتدای سالجاری میلادی 150 هزار گردشگر ایرانی داشته ایم که پیش بینی می کنیم این رقم در آینده از این هم بیشتر شود . ما سعی داریم میراث فرهنگی ، امان باستانی و جاذبه های تاریخی خود را بیش از پیش به ایرانی ها معرفی کنیم و مطمئنیم که این شیوه می تواند ما را در این کشور بسیار بیش از گذشته موفق سازد .

 

 

 

این مقام ترک افزوده است . ما برای تبلیغ گردشگری خود بر مناطقی تمرکز یافته ایم که می دانیم از لحاظ فرهنگی و میراث تاریخی می توانند مؤثر بر بازار گردشگری و برنامه های طولانی مدت ترکیه باشد . امیدوار هستیم گردشگران بسیاری را از مناطق نزدیک به ترکیه بکشانیم . کشورهایی مانند ایران ، عمارات متحده عربی ، عربستان سعودی و بحرین از جمله این کشورها هستند که می توانند در رشد گردشگری ما بسیار مؤثر باشند . رایزن فرهنگی و توریسم ترکیه اخیراً به خبرگزاری ایسنای ایران در مورد شکایاتی که ایرانیان مسافر ترکیه داشته اند ، گفته است : ترکیه به واژه توریسم معتقد است و چیزی به عنوان گردشگران درجه یک و دو نداشته و تنها به رفاه و آرامش جهانگردان بدون هیچ تعارفی می اندیشد . مهمترین مسئله برای رایزن فرهنگی و توریسم رسیدگی به شکایتهایی از این جمله است که به وزارتخانه متبوع منعکس می شود و در جهت رفع این مشکلات قدم بر می دارد .

 

 

 

کایا گفت : سعی می شود به عنوان متولی و کشور میزبان کانالهای مورد نظر چون پلیس توریسم را برای گردشگرانی که قصد گذراندن اوقاف فراغت و رفاه در حد استاندارد دارند فراهم شود . وی تصریح کرد : قسمت فرهنگی و توریسم ترکیه در ایران امکان پیگیری مشکلات به وجود آمده و انعکاس آن به وزارتخانه و مؤسسه های متبوع را دارد و برای این کشور مهم است که گردشگران ناراحت نشوند . رایزن فرهنگی و توریسم ترکیه افزود : وجود این مشکلات به روابط توریستی کشور صدمه می زند و ما دوست نداریم این مسائل هیچگاه اتفاق افتد بلکه باید به به صورت ایده آل حل شود . کایا در پایان خاطر نشان کرد : سال گذشته میان وزیر فرهنگ و جهانگردی پیشین ترکیه با ایران موافقت نامه ای در زمینه انسجام فعالیت های توریسم دو کشور امضاء شد که مراحل اجرایی آن در حال انجام است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا