يزدفردا "در پی در گذشت عالم برجسته و شاعر نامدار انقلاب اسلامی آیت الله حاج شیخ محمد حسین بهجتی اردکانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردکان،نماینده مردم این شهرستان مراتب تسلیت خود را بدین شرح اعلام کرد:

" انا لله و انا اليه راجعون "

از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش
درگذشت عالم عارف و فقیه عالی مقدار و ادیب و شاعر فرهيخته ديارمان " حضرت آيت ا... بهجتي (ره) " كه عمر پربرکت خویش را در تهذيب نفس و ارشاد و خدمتگزاري به مردم گذراند ، موجب تاثر و تالم گردید .

آن مرحوم از روحانيون به نام و وارسته اي بود كه پس از رحلت معلم اخلاق – حضرت آيت ا.. خاتمي (ره) – پرچم نمايندگي ولي فقيه و امامت جمعه در شهرستان فضیلت پرور اردکان را بر دوش گرفت و همواره چون پدري مهربان و معلمي امين ، با قلبي رئوف و اراده اي استوار و نيتي پاك و دلي سرشار از اميد به لطف و كرم پروردگار ، در خدمت به دین و آئین و مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرد .

بدون تردید فقدان اين اديب فاضل و روحاني والا مقام ، ضایعه ای است که جز با لطف و عنايت حضرت باري تعالي و دعاي خير مردم ،تسلی پیدا نخواهد کرد.

اينجانب به نمايندگي از مردم شريف و بزرگوار اردكان ، رحلت جانسوز اين مجتهد پارسا و خدوم را به محضر رهبر معظم انقلاب ،روحانیت معزز و حوزه های علمیه و مردم فرهنگ دوست و عالم پرور شهرستان اردکان، بيت شريف آن مرحوم و تمام بازماندگان محترم ايشان تسليت گفته و از درگاه احديت براي روح بلند و ملكوتي آن فقيد سعيد علو درجات معنوي و غفران الهي مسئلت دارم."

محمد رضا تابش
نماینده مردم اردکان
در مجلس شورای اسلامی
29/5/1386

آیت الله حاج شیخ محمد حسین بهجتی اردکانی از شاگردان مرحوم امام خمینی (ره)،و حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی و هم مباحثه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اولین شاعر شعر انقلاب اسلامی (متخلص به شفق) بود که پس از سالها تلاش علمی در حوزه علمیه قم و امامت جماعت مسجد الرسول (مسجد اردکانیها) در تهران ، پس از تصدی مسئولیت نمایندگی امام و امامت جمعه یزد توسط مرحوم آیت الله خاتمی به امامت جمعه اردکان منصوب گردید.
حاج شیخ محمد حسین بهجتی پس از یک دوره بیماری مزمن قلبی سرانجام در سن 73سالگی در شامگاه روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1386 دار فانی را وداع گفت.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا