امام جمعه مشهد پیروزی آقای روحانی را تنها پیروزی گفتمان عدالت دانست و تصریح کرد: رای مردم به اصلاح‌طلبان نبود بلکه مردم به گفتمان عدالت در مقابل تفریط رای دادند، اصلاح‌طلبان زمانی در این انتخابات پیروز هستند که رییس جمهور طیفی از اصلاح‌طلبان را در دولت خود بیاورد. به عقیده من مردم ایران نه اصول‌گرا و نه اصلاح‌طلب هستند، مردم در این برهه زمانی از مسوولین تقاضا دارند تا مشکلات معیشت‌شان را سامان دهند و چون گفتمان اعتدال به این مطالبه نزدیک بود مورد انتخاب و توجه مردم قرار گرفت.

 امام جمعه مشهد گفت: دشمنان قبل از انتخابات وانمود می‌کردند که در ایران دموکراسی وجود ندارد اما اکنون پس از انتخابات آنقدر جوانمرد نیستند که حرف‎های قبلی‌شان را پس بگیرند.
َ
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، ظهر امروز 26 خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع "یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری"، اظهار کرد: چیزی که مسلم است این است که حماسه سیاسی در کشور رخ داده و دشمنان نتوانستند با تحریم‌ها مردم ایران را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رویگردان کنند.

وی افزود: اما اکنون دشمن مواضع نسبتا واقع‌گرایانه‌ای را اتخاذ کرده است اما باید حرف‌های قبلی‌اش را پس بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دموکراسی موجود در کشور ایران، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام بافضیلت و امانت‌دار رای مردم است، هر جریانی که در انتخابات رای بیاورد، محترم و قابل پذیرش است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود که مجری برگزار کننده انتخابات، جریان رقیب خود برنده انتخابات اعلام کند در حالی که انتخابات 24 خرداد در کمال صحت و امانت‌داری به انجام رسید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مشارکت 72 درصدی مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: حضور حداکثری مردم شیرینی بی‌نظیری به انتخابات بخشید و این موضوع در مقایسه با آنچه که در سال 88 رخ داد کاملا متفاوت بود چرا که در انتخابات پیشین فتنه 88‌، شیرینی مشارکت 86 درصدی را به کام ملت ایران تلخ کرد و آن انتخابات در مقایسه با انتخابات 92 سال که رقبای برنده انتخابات در کمال عدالت و انصاف پیروزی را بر رییس جمهور منتخب تبریک گفتند کاملا متفاوت بود.

امام جمعه مشهد پیروزی آقای روحانی را تنها پیروزی گفتمان عدالت دانست و تصریح کرد: رای مردم به اصلاح‌طلبان نبود بلکه مردم به گفتمان عدالت در مقابل تفریط رای دادند، اصلاح‌طلبان زمانی در این انتخابات پیروز هستند که رییس جمهور طیفی از اصلاح‌طلبان را در دولت خود بیاورد.

وی با بیان اینکه ما گفتمان عدالت را یک راهکار و روش می‌دانیم، خاطر نشان کرد: اگر اعتدال نقطه مقابل استکبارستیزی باشد، هیچ مدیریتی را که با اصل انقلاب منافات داشته باشد، نمی‌پذیریم، اما اگر عدالت را به عنوان یک راهکار در مقابل افراط و تفریط عنوان کنیم آن را می‌پذیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما هرگز با آمریکا دست دوستی نمی‌دهیم، تصریح کرد: اگر ما می‌خواستیم با آمریکا صلح کنیم و تسلیم آمریکا شویم، همان اول جنگ تحمیلی را به نمی‌پذیرفتیم و این همه شهید در راه آرمان‌هایمان نمی‌دادیم؛ چیزی که مسلم است این است که تا اکنون گفتمان استکبارستیزی پیروز بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال جریان‌های منعطف در کشور می‌گردد تا راه نفوذی را پیدا کند، تاکید کرد: دشمن هیچ گاه به جریان‌های داخلی کشور نظر مثبت ندارد، بلکه به دنبال این است که تنها با جنایت و چپاول حقوق ملت‌ها، به اهداف خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه من نظر به شکست اصول‌گراها در انتخابات ندارم، خاطر نشان کرد: به عقیده من مردم ایران نه اصول‌گرا و نه اصلاح‌طلب هستند، مردم در این برهه زمانی از مسوولین تقاضا دارند تا مشکلات معیشت‌شان را سامان دهند و چون گفتمان اعتدال به این مطالبه نزدیک بود مورد انتخاب و توجه مردم قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خط قرمز خواسته‌های مردم اصول انقلاب است، افزود: حضرت زهرا(س) هم در مقابل همه مردم زمان خود ایستادند نه به این معنا که ایشان ضد مردم بودند، چرا که مردم به اصول و ارزش‌های بنیادین اسلام تعرض کردند.

وی افزود: مطالبات مردم تا زمانی که منجر به شرک و کفر در جامعه نشود، پذیرفته شده است.

علم‌الهدی با اشاره به برخی از جریان‌های غیر دینی و لائیک اظهار کرد: برخی از این جریان‌ها به دنبال فرصت می‌گردند تا بی‌دینی را ترویج دهند و ممکن است جشن‌های پیروزی انتخابات مکانی برای این افراد باشد که البته این بدان معنی نیست که آقای روحانی طرفدار بی‌بند و باری در جامعه است بلکه این افراد هستند که به دنبال چنین جایگاه‌هایی می‌گردند.

وی ادامه داد: مردم متدین هم باید در این عرصه خود را نشان دهند و هیچ گاه میدان مبارزه را خالی نگذارند و نیروهای امنیتی و پلیس هم باید بیدار باشند تا کسانی که به دنبال فتنه و بی‌بند و باری هستند مجالی در این عرصه پیدا نکنند.

امام جمعه مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر احتمال حضور برخی عناصر فتنه در دولت اعتدال، عنوان کرد: اگر کسانی که در فتنه دخالت داشتند توبه کنند و به دامان ملت ایران بازگردند و از مواضع قبلی خود اظهار ندامت کنند، حضور آنان پذیرفتنی است اما اگر بخواهند بر مواضع قبلی خود پافشاری کنند کسانی که آنان را روی کار می‌آورند به نظام ایران خیانت کرده‌اند.

وی در خصوص رویکرد فرهنگی آقای روحانی نیز تصریح کرد: وی فرزند حوزه و دانشگاه است و کسی که پای سفره امام زمان(عج) نشسته است هیچ گاه به آن خیانت نمی‌کند و نباید فراموش کند که اساس سیاست‌هایش باید رفع منکرات دین و حفظ ارزش‌های مذهبی باشد در غیر این صورت خیانت به صاحب سفره کرده است و مردم هم با این تصور که این نامزد انتخاباتی حافظ دین مردم است به وی رای داده‌اند.

علم‌الهدی با اشاره به ادامه موضع مقاومت در کشورمان تاکید کرد: در کشور ما گفتمان سازش هرگز رای نیاوده است بلکه گفتمان عدالت رای آورده و صف مقدم ما در فلسطین و جریان مقاومت همچنان ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: خدمت به مردم در این نظام عبادت خدا محسوب می‌شود و دشمنان هم خوب می‌دانند که این کشور مدیریتی عظیم و بی‌نظیر همچون مقام معظم رهبری دارد و تنها چیزی که مهم است این است که ما پشت رهبری ایستاده‌ایم و مجری منویات ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه آقای روحانی خود همواره تاکید می‌کرد که از نیروها و افکار مختلف در دولت خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این مساله در مناظرات انتخاباتی مورد نقد رییس جمهور منتخب هم قرار گرفت و وی خودگلایه کرد که چرا دولت از همه سلایق در اداره کشور استفاده نکرده است.

وی با بیان اینکه کسانی که در انتخابات پیروز نشدند نیز برنده میدان شدند، افزود: این افراد باید می‌آمدند تا مردم با منطق‌های مختلف آشنا ‌شوند و مردم در این بین دست به انتخاب ‌زنند و کاندیداها هم بدانند که شرکت آنها در انتخابات‌ برای نظام ارزش دارد.

علم‌الهدی در پایان تاکید کرد: کسانی که در انتخابات برنده نشدند نباید ناامید شوند زیرا یکی از راه‌های نفوذ شیطان در انسان ناامید کردن افراد است. َ
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا