یزدفردا:سربازی یکی از مقاطع اصلی زندگی است که فرد را از یک مرحله به مرحله دیگر می رساند و این تنها مختص به ایران نیست.

نیم نگاهی به مدت زمان این دوران گذر در کشورهای مختلف خالی از لطف نیست و با کنکاشی کوتاه درکشورهای مختلف تفاوت های زیاد بین مدت زمان خدمت سربازی را می توان لمس کرد و اگر سرباز باشید خدا راشکر می کنید که در مصرو متاسف می شوید که چرا در مالزی به دنیا نیامده اید

گذشتن از این تونل زمان در کشورهای مختلف زمان های متفاوتی را می طلبد در یک کشور سه ماه آن هم بر اساس قرعه کشی مثل مالزی و در یک کشور هم مانند مصر و ونزوئلا در حدود 30 ماه یا بیشتر.

البته ایرانی بودن افتخاری است که هیچ کس حاضر نیست با مدت کوتاه سربازی قید آن را بزند و فراموش نمی کنیم که 14 ساله های ایران با دست بردن در شناسنامه های خود به جبهه اعزام می شدند تا از کشور اسلامی خود دفاع کنند و چه بسیار بودند نوجوانانی که 8 سال خدمت داوطلبانه و بسیجی آن هم در خط مقدم مناطق جنگی را با افتخار در کارنامه خود ثبت نمودند .

در بیشتر کشورهای اروپایی اگرچه خدمت قراردادی و حرفه ای وجود دارد اما خدمت اجباری نیز وجود دارد که برای گریز از آن فرد حتما باید به مقدار بیشتری به خدمات اجتماعی بپردازد. جدول زیر که بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط سایت پلیس تنظیم شده است نشانگر وضعیت خدمت نظام در بعضی از کشورهاست.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_28745.jpeg










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا