رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: کنکوری‌ها می‌توانند طی روزهای برگزاری کنکور ( پنجشنبه تا شنبه) با ارائه کارت ورود به جلسه، وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

 

سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برابر تدابیر اتخاذ شده، داوطلبان کنکور سراسری سال 92 می‌توانند در روزهای پنجشنبه ششم و شنبه هشتم تیرماه سال جاری با کارت ورود به جلسه وارد محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

 

وی با توصیه به داوطلبان و خانواده‌های آنها مبنی بر عدم ایجاد سد معبر در مقابل درب دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز برگزاری آزمون، گفت: تمامی این مراکز مشخص شده و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ویژه ترافیکی را برای اطراف آنها در نظر گرفته است.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد:‌ توصیه می‌کنیم تا والدین یک روز پیش از برگزاری آزمون نسبت به شناسایی حوزه مربوطه و مسیرهای دسترسی به آن اقدام کرده و حتما چند ساعت پیش از کنکور در محل حاضر شوند.

 

رحیمی در عین حال خاطر نشان کرد: طرح‌های ویژه ترافیکی کنکور 92 در اطراف مراکز برگزاری در فاصله 100 تا 150 متری اجرا خواهد شد.

 

 

انسداد چهار روزه تونل نیایش

 

رحیمی همچنین از انسداد تونل نیایش از ساعت 21 روز چهارشنبه (پنجم تیرماه) تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه (هشتم تیرماه) خبر داد و گفت:‌ این تونل تاثیر قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی داشته اما به جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری تجهیزات تونل و تست سیستم‌های کنترل هوشمند در این مدت بسته خواهد شد.

 

 

توقیف خودرو درصورت توقف و دنده عقب در بزرگراه‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح ویژه‌ای از شامگاه چهارشنبه در بزرگراه‌های تهران خبر داد و گفت: بر این اساس پلیس با هر گونه دنده عقب و توقف‌های حاشیه‌ای در بزرگراه‌های تهران برخورد کرده و تمام خودروهای متخلف در این خصوص به پارکینگ منتقل خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته متاسفانه چهار نفر در بزرگراه‌های پایتخت بر اثر دنده عقب رفتن و توقف در حاشیه بزرگراه جان باختند، گفت: قطعا این دو اقدام کار خطرناکی است و پلیس برابر دستور صادره از شامگاه چهارشنبه ضمن جریمه یکصدهزار تومانی رانندگان متخلف و اختصاص پنج نمره منفی به آنها، خودرویشان را نیز روانه پارکینگ می‌کند.

 

 

اعمال محدودیت‌های بیشتر برای تردد کامیون‌ها در پایتخت

 

رحیمی همچنین از اعمال محدودیت‌های بیشتری برای تردد کامیون‌ها در پایتخت خبر داد و به ایسنا گفت: با توجه به مشکلاتی که کامیون‌ها در تهران ایجاد کرده‌اند، رینگ ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر تهران وسیع‌تر شده و کلیه کامیون‌ها و خودروهای سنگین و اتوبوس‌های بین شهری به جز اتوبوس‌های پارکینگ‌های بیهقی، جنوب و غرب که برای آنها مسیرهای ویژه‌ای جهت تردد در نظر گرفته شده است، در روزهای عادی هفته تنها از ساعت 5 تا 22 و روزهای تعطیل از ساعت 5 تا 24 اجازه تردد در داخل رینگ مشخص شده را دارند.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: بر این اساس کلیه کامیون‌ها و تریلرها و اتوبوس‌های بین شهری در غیر ساعات اعلامی، فقط مجاز به تردد در بزرگراه‌های آزادگان، بسیج به سمت شهید یاسینی و سه راه آزمایش هستند.

 

رحیمی با تاکید بر اینکه کامیون‌های دارای کارت شناور تردد و حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از این محدودیت مستثنی هستند، تاکید کرد: بدین ترتیب رینگ ممنوعیت تردد کامیون‌ها در تهران وسیع‌تر شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم در خصوص نصب تابلوهای ورود ممنوع برای این دسته از وسایط نقلیه اندیشیده شده و شهرداری تهران نسبت به نصب این تابلوها اقدام می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا