رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرد : امنیت در فضای سایبر بدون تعامل و  همکاری پلیس سایبری سایر کشورها  بوجود نمی‌آید.
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در خصوص برخورد با جرایم مشهود در فضای سایبر اعلام داشت: پلیس فتا به دنبال این است که از طریق ساز و کارهای قانونی، اختیارات قانونی این پلیس در خصوص برخورد با جرایم مشهود در فضای سایبر را روشن تر و شفاف‌تر نماید تا نسبت به صیانت از اسرار و اموال مردم و منافع ملّی بتوان بهتر عمل کرده و از بروز خسارت‌های جبران ناپذیر در فضای مجازی جلوگیری نماید.
سردار هادیانفر افزود: امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته و صاحب سبک در فضای مجازی با گسترش خسارت‌های ایجاد شده برای کاربران و به تبع آن شکایت‌های آنان از انواع جرایم فضای سایبری مجازات های منطبق با آن جرایم نیز تدوین و تصویب شده است.
وی اظهار داشت: از آنجایی که تأمین امنیت فضای سایبری کشور و حمایت از کاربران کشورمان و ایجاد آرامش و آسایش خاطر آحاد شهروندان از جمله اهداف تشکیل پلیس فتا می باشد، این پلیس به دنبال این است که اختیارات قانونی در برخورد با جرایم مشهود در فضای سایبر به صورت واضح و روشن توسط قانونگذار مشخص گردد، تا خلاءهای قانونی موجود در قانون جرایم رایانه ای کشور برطرف شود.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ضمن اشاره به ارتباط میان امنیت فضای سایبر و همکاری های بین‌المللی سایبری اعلام داشت: پلیس سایبری ایران معتقد است امنیت در فضای سایبر بوجود نمی‌آید، مگر اینکه همه کشورها فارغ از هرگونه اختلاف سیاسی در جهت تأمین امنیت این فضا تعامل و همکاری نمایند.
وی تصریح کرد: احقاق حق شهروندان در برابر تعرض مجرمین سایبری از وظایف ذاتی پلیس سایبری است و در همین راستا یکپارچگی مسائل فضای مجازی و مرز ناپذیری آن، موجب وابستگی عمیق امنیت سایبری کشورها به یکدیگر می‌شود، به گونه ای که عقب ماندگی پلیس سایبری بعضی کشورها باعث می‌گردد که امنیت سایبری سایرین با هر توان و قدرتی به خطر بیافتدو مجرمین کشورهای عقب افتاده درایجاد این امنیت تهدیدی برای سایرین باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا پلیس فتا ناجا در ملاقات های رسمی برای کمک به تأمین آموزش پلیس سایبری کشورهای همسایه اعلام آمادگی کرده است.
رئیس پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به اینکه پلیس فتا همواره آماده همکاری و تعامل بین‌المللی برای پی‌جویی جرایم سایبری با سایر کشورها می باشد، اظهار داشت: تاکنون چندین کشور درخصوص پی‌جویی جرایم و مجرمین سایبری خود از ما درخواست هایی داشته اند که بیش از 95 درصد آن کشف و اطلاع رسانی گردیده است.
سردار هادیانفر همچنین اظهار داشت: کشور ایران خود قربانی ترورسیم سایبری است و با هرگونه حمله سایبری (تروریسم سایبر) مخالف می باشد و پلیس فتا ناجا با اینگونه حملات مقابله خواهد نمود.
این مقام ارشد در خاتمه خاطر نشان کرد: مسئولین کشورمان به منظور جلوگیری از هر نوع سوء‌ استفاده از زیرساخت های سایبری کشور (حملات بات نتی) در‌صدد اعمال اقدامات اساسی برای بالا بردن امنیت زیرساختهای کشورمان می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا