به نام خدا

نگاهی  به تغییرات در آموزش و پرورش یزد
بعد از روی کار آمدن دولت نهم و استانداری عاصی به بهانه ی بازنشست شدن شهسواری رییس سازمان آموزش و پرورش استان یزداز مسئوليت خود خدا حافظي كرد او در حالی این مسئولیت را تحویل داد که پانزده سال تجربه مدیرکلی و ریاست سازمانی در آموزش و پرورش
را با خود داشت

چشمها به در دوخته شده بود که چه کسی خواهد آمد در میان ناباوری فردی از دیار اخلاص آمد بله زابلی با همه اخلاصش آمد در حالیکه فضای اداری موجود برایش نا آشنا بود ان روزها که زابلی در سازمان بود یا رییس ناحیه دو خبری از اتوماسیون اداری نبود و کسی از تحول اداری صحبت نمی کرد  و...... خوب کمی صبر کردیم نزدیک به دوسال، تغییرات با رفتن صلواتی معاون پرورشی سازمان و آمدن  رستگاری کلیک خورد و با بازنشست شدن معاون متوسطه  زارع و آمدن اکبر نژاد ادامه یافت ،شیرزاد معاون مالی سازمان  در جریان آمدن حکم مدرسی آموزشکده رقیه نیز با فشار برادران از پست خود خدا حافظی کرد و جای خود را به رحیمی نژاد داد .



از سازمان که پا را بیرون بگذاریم کار به آنها که رفتند نداشته باشیم! بدترین انتصاب انتصاب رییس اموزش و پرورش تفت بود و بهترین آقای بابایی در ناحیه یک ، البته عزل آقای صابری رییس تا زه منصوب شده شهسواری در ابركوه هم با  آمدن فلاح زاده استاندار جدید که از بستگان نزدیک ایشان است خود به عنوان یک موضوع قابل تامل در این کارنامه ثبت شده است.


امروز یک وضعیت بسیار حساس برای آموزش و پرورش است چرا که  چند ماهی از بازنشستگی زابلی گذشته و استاندار جدید با نگرشهای خاص خود قدم به میدان گذاشته . در این میان آقای نیری معاون آموزش عمومی در راه پذیرش مسئولین ریاست تربیت معلم است و زمزمه هایی از رفتن مدیریت ناحیه دو و مدیریت میبد در راه است ( آقای موسوی که زمزمه رییس سازمان شدنش نیز در دور قبل بود و تنها رییس به جامانده  از زمان مشاهیری است ).
خوب چه کسی زود تر برود خدا می داند ،انشاالله استاندار محترم اولویت کاری خود را برای روشن کردن وضع آموزش و پرورش بگذارد چراکه اگر قرار است زابلی بازنشسته شده و برود بهتر است تغییرات بعدی را به دیگری بسپارد و اگر قرار است کسی بیاید باید به نیروهای پرتوان و خوش فکر و خلاقی رو آوریم که آموزش و پرورش را برای از دست ندادن فرصتها یاری دهند و برای رسیدن به برنامه پنج ساله و اهداف عالی تربیتی راه کار داشته باشند اینکه بروم انجا یک کاری می کنم اینکار دارد انجام می شود  و داشت انجام می شد . نزدیک به دوسال پیش سازمان آموزش و پرورش در چند قدمی کشاندن اتوماسیون اداری به مدارس بود و امروز همه ان فرصتها از دست رفته و باید با حسرت به سازمان اب نگاه کنیم که یک سر وگردن از ما جلو افتاده در حالیکه یک قدو بالا از ما عقب بودند حیف که درد دل بیشتر را باید خودمانی مطرح کنیم جایگاه عمومی ندارد
یزد فردا - نامه وارده - یک فرهنگي

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا