بهره برداري از قطعه سوم محور يزد- سورمق - ابركوه (يزد-شيراز )

خبر يزدفردا "بازديد استاندار "افتتاح"راه و ترابري "

يزدفردا "قطعه سوم از محور يزد- سورمق - ابركوه با حضور استاندار يزد به بهره برداري رسيد .

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد در مراسم بهره برداري از قطعه سوم جاده يزد – سورمق - ابركوه كه با حضور استاندار و جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شد استاندار يزد گسترش فرهنگ كار در جامعه و كشور را يك ضرورت بر شمرد و تاكيدكرد : بايد تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اين فرهنگ را در سيستم كاري خود نهادينه كنند چرا كه تنها با اين ديدگاه بود كه در اين بيابان خشك و گرم با سختي تمام اين جاده مهم ساخته شد .


محمد رضا فلاح زاده با بيان اين كه جاده هاي اين منطقه و بسياري ديگر از مناطق كشور مطابق با استاندارهاي نيم قرن پيش بوده و نياز به بازسازي داشته اند گفت: پس از پيروزي انقلاب شكوهمند جمهوري اسلامي ايران گام هاي مهم و اساسي در ساخت بزرگراه ها و اتوبان هاي كشور برداشته شد كه از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي است .
وي از دستگاه هاي اجرايي خواست كه سرعت كار خود را افزايش دهند و هر چه سريعتر يك صد و 60 كيلومتر مابقي اين راه را به اتمام برسانند و هيچ كوتاهي و عذري را براي كندي كار از پيمانكاران نپذيرند .

استاندار يزد با اشاره به اينكه بايد مشكلات زيربنايي را هر چه سريعتر برطرف كنيم افزود : پيمانكاران سعي كنند با اضافه كردن شيفت هاي كاري كارهاي عملياتي و مطالعاتي را سريعتر انجام دهند و بر اساس زمانبندي مشخص شده عمل كنند تا باند جديد سريع تر آماده سازي و به بهره برداري برسد .

مدير كل راه و ترابري استان هم در اين مراسم طول محور يزد – سورمق – ابركوه را در مجموع 190 كيلومتر اعلام و اضافه كرد : اين جاده در چهار بخش در دست ساخت است كه حدود 30 كيلومتر از قطعه اول دركيلومتر 90 تا 120 به بهره برداري مي رسد و مابقي درسال آينده افتتاح مي شود .

ميرسعيدي با بيان اين كه براي ساخت اين محور مواصلاتي بايد بيش از 750 ميليون متر مكعب خاكبرداري و دو ميليون و پانصد هزار متر مكعب خاكريزي انجام شود افزود : تاكنون بيش از 500 ميليون متر مكعب خاكبرداري انجام شده و 300 هزا رمتر مكعب خاكريزي نيز در طول مسير باقي مانده است .

وي در خصوص ديگر مشخصات اين پروژه اضافه كرد : اين جاده شامل 278 دهنه پل با 217 هزار متر پايه و 436 هزا رتن آسفالت است كه تاكنون 150 هزار تن از آسفالت آن اجرا شده است و در مجموع اين پروژه با پيشرفت فيزيكي 65 درصد در حال اجرا است .

ميرسعيدي اعتبار اجراي كل اين محور مواصلاتي در استان را 154 ميليارد ريال عنوان و تصريح كرد : 30 كيلومتر از اين جاده با 70 دهنه پل و با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد .

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا