يزدفردا"استاندار يزد در سفر به شهرستان خاتم ضمن حضور در گلزار شهداي هرات با قرائت فاتحه و نثار شاخه هاي گل نسبت به مقام والاي شهيدان اداي احترام كرد .

در اين سفر كه معاون سياسي استانداري و تني چند از مديران اجرايي استان حضور داشتند استاندار يزد در جلسه شوراي اداري شهرستان خاتم كه با حضور اعضا درمحل مجتمع فرهنگي رفاهي هرات تشكيل شد شركت كرد.

وي در اين جلسه طي سخناني بركات ماه مبارك رمضان را يادآور و بر استفاده از نعمات و فضائل اين ماه تاكيدكرد . محمد رضا فلاح زاده از اهالي خاتم به عنوان مردمي سختكوش و پر تلاش نام برد و گفت : افتخار مي كنم كه از خانواده اي كشاورز هستم و درد و رنج كشاورزان را كه درد و رنج مسئولين است لمس و مشاهده نموده ام.
وي افزود : كاري كه ما انجام مي دهيم بايد بر اساس ايمان و اعتقادي قوي و ريشه اي باشد و ما به عنوان خدمتگزار بايد درارتباط با مردم متواضع باشيم و از نيرو و اموال بيت المال در جهت اجراي عمل صالح استفاده كنيم .

استاندار يزد تاكيدات مقام معظم رهبري بر ترويج فرهنگ علوي و عاشورايي حول محور ولايت فقيه يادآور شد و تصريح كرد: براي خدمت رساني بهتر و بيشتر بايد فرمايشات حضرت علي (ع) به مالك اشتر را الگو قرار دهيم . استاندار يزد گفت : در برنامه سفر به شهرستان هاي تابعه استان تصميم گرفتيم ابتدا به شهرستان هاي دور افتاده برويم اما چون تعدادي از پروژه هاي هفته دولت در شهرستان هاي نزديك افتتاح نشده بود برنامه تغيير كرد.

وي خطاب به مسئولين شهرستان خاتم گفت : توسعه صنعت در شهرستان بايد در راستاي جذب سرمايه گذار به خصوص سرمايه گذاران بومي كه در شهرهاي مختلف كشور ساكن هستند صورت بگيرد فلذاتلاش كنيدو با برنامه ريزي و تشكيل جلسات و همدلي و همفكري سرمايه گذاران را تشويق به سرمايه گذاري در منطقه نموده و فعاليت هاي انجام شده در اين زمينه را گزارش نمائيد .

فلاح زاده با اشاره به تدابير دولت نهم در خصوص خدمت رساني به مردم ، اشتغال ، مسكن و توسعه صنعت ، كشاورزي و دامپروري گفت : ما در ابعاد مختلف از صنعت زودبازده صنايع مادر و صنايع تبديلي بخش كشاورزي برخوردار هستيم و دولت با اجراي اصل 44 قانون اساسي ديگر به دنبال سرمايه گذاري نيست .

استاندار يزد افزود: اگر مي خواهيم در عرصه هاي صنعتي و اقتصادي پيشرفت كنيم بايد فرزندانمان را به سمت تحصيلات عالي ترغيب و تشويق كنيم .

وي اضافه كرد:كشورهايي كه تجربه كسب كردند با كمك مشترك نيروهاي متخصص و با تجربه ، نيروي كار و سرمايه گذاران صنعت خود را راه انداختند و ما بايد تجربه كسب نموده و آن را به نسل بعدي منتقل كنيم . استاندار يزد از شهرستان خاتم به عنوان قطب كشاورزي استان نام برد و گفت : بازديد از كشاورزي استان هاي كشور و به كارگيري تجربيات كسب شده مي تواند در امر كشاورزي استان مفيد واقع شود .

فلاح زاده 5/1 متر افت آب در سفره هاي زيرزميني شهرستان خاتم را ميزان بسيار بالائي دانست و گفت بايد شركت اب منطقه اي و جهاد كشاورزي استان براي اين موضوع اساسي فكر كنند و اقدامات لازم را به عمل آورند وي با تاكيد بر لزوم اجرايي شدن مصوبات سفر رياست جمهوري اعتبار سال جاري استان را 70 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت : مبلغ 6 ميليارد و 300 ميليون تومان براي حوزه هاي مختلف كاري در شهرستان خاتم اختصاص داده شده كه رقم مناسبي است وي گفت : بايد سعي كنيم برخي پروژه ها در طرح هاي ملي بگنجانيم در اين جلسه حجه الاسلام و المسلمين محصل همداني، خاتم را شهرستاني محروم خواند و خواستار تشكيل ستاد ويژه اي براي رسيدگي به مشكلات منطقه شد . همچنين امام جمعه هرات هم فعاليت هاي انجام شده دولت در شهرستان خاتم را خوب ارزيابي كرد و توجه بيشترمسئولين استان به اين شهرستان را خواستار شد در ادامه اين نشست چند تن از مديران دستگاه ها از عملكرد حوزه كاري خود گزارش دادند .

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا