يزدفردا"استاندار يزد در جريان بازديد از طرح آبياري تحت فشار موفق كشت پسته مروست كه در زميني به وسعت 60 هكتار و با هزينه اي بالغ بر 265 ميليون تومان اجرا شده است بازديد كرد .

وي از آبياري تحت فشار ( قطره اي ) به عنوان يكي از روش هاي نوين آبياري نام برد . مهندس فلاح زاده با اشاره به كويري بودن استان يزد و مشكل كمبود آب بر صرفه جوئي در مصرف اين مايه حياتي تاكيدكرد . رئيس جهاد كشاورزي استان هم در گزارشي اظهار داشت اجراي اين طرح از خرداد ماه گذشته آغاز گرديده و اهداف آن صرفه جويي در مصرف آب ، توسعه سطح زير كشت با آب موجود پايين آوردن هزينه هاي كارگري و جلوگيري از رويش علف هاي هرز مي باشد . مهندس صالحي گفت : تاكنون دو هزار و 200 هكتار طرح آبياري تحت فشار در شهرستان خاتم اجرا شده است .

استاندار يزد در ادامه سفر به شهرستان خاتم از طرح بوجاري بذر گندم تعاون روستايي بازديد كرد.


در اين بازديد مدير كل تعاون روستايي استان گفت : بذري كه تاكنون مورد استفاده قرار ميگرفته براي بوجاري به يزد ارسال مي شده و بعد به شهرستان خاتم منتقل مي گرديده كه هزينه سنگيني بر كشاورزان تحميل مي گرديد . كه اكنون بوجاري بذر اصلاح شده گندم و جو در شهرستان خاتم انجام مي شود جهان آباد سطح زير كشت ذرت دانه اي در اين شهرستان را سه هزار هكتار و ميزان برداشت سالانه آن را حدود 21 هزار تن ذكر كرد وگفت : در حال حاضر ذرت هم در شهرستان خاتم به روش علمي فرآوري و خشك مي شود.
يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا