به گزارش يزد فردا به نقل از فارس امور مجلس خبرگزاري فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس صبح امروز چهارشنبه تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولين اجرايي كشور را قرائت كرد.
يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد در تذكري به وزير اطلاعات بر لزوم موضع‌گيري شفاف در ارتباط با متهم اخير جاسوسي پرونده هسته‌اي با توجه به انعكاس اخبار ضد و نقيض توسط بعضي از رسانه‌ها در اين مورد تاكيد كرد و در تذكري به وزير بازرگاني و رئيس جمهور بر ضرورت ساماندهي نظام توليد، توزيع و مصرف سيمان با اجراي دقيق مصوبه هيئت وزيران مبني بر استاندارد كردن كليه مراحل توليد، توزيع و مصرف فرآورده‌هاي ساختماني تاكيد كرد.
يحيي‌زاده همچنين در تذكري ديگر به رئيس جمهور از وي خواست تا دستور تسريع در تنظيم و تصويب قانون جديد استخراج معادن و ضرورت به كارگيري احتياط در انعقاد قراردادهاي خارجي جهت اكتشاف و استخراج معادن به ويژه معادن طلا را صادر كند.
اعلمي نماينده تبريز در تذكري به رئيس جمهور خواستار صدور دستور جلوگيري از هرگونه اقدام منتهي به ويراني خانه ستارخان در تبريز و ضرورت ترميم و بازسازي كامل اين بناي تاريخي شد.
فرهنگي و ميرتاج‌الديني نمايندگان تبريز در تذكري به رئيس جمهور خواستار صدور دستور تسريع در اجراي طرح نفلين سينت در استان آذربايجان شرقي شدند.
مظفري نماينده نيشابور در تذكري به رئيس جمهور از وي خواست تا دستور توجه به رفع كمبود كپسول گاز مايع در نيشابور و بخش‌هاي تابعه را صادر كند و در تذكري به وزير بازرگاني از وي خواست تا مشكلات كمبود سيمان و افزايش آن را براي شهرستان نيشابور بررسي كند.
حسيني نماينده بندرلنگه در تذكري به رئيس جمهور از وي خواست تا دستور تسريع در انجام طرح آبرساني به شهرها و روستاهاي حاشيه خليج فارس با توجه به مصوبه هيئت دولت براي اتمام كار در پايان سال 85 را صادر كند و در تذكري به وزير بهداشت و درمان خواستار رسيدگي سريع به وضعيت طرح غيرفعال بيمارستان 96 تختخوابي بستك با توجه به مصوبه هيئت دولت براي شروع كار در سال 85 شد.
رحماني نماينده تاكستان در تذكري به وزير مسكن و شهرسازي از وي خواست تا به برخوردهاي نادرست و ضعف رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين در انجام وظايف قانوني و بي توجهي به مصوبات دولت در احداث و تحويل خانه‌هاي ارزان قيمت و اجاره به شرط تملك براي مردم تاكستان، رسيدگي كند.
شافعي نماينده مرند و جلفا در تذكري به وزير نيرو بر اقدام عاجل براي تامين آب شرب شهر مرند، تحويل شبكه و تامين آب شهر بناب جديد تاكيد كرد.
عزيزي نماينده شازند و عسگري نماينده مشهد در تذكري به وزير جهاد كشاورزي از وي خواستند تا در تعيين قيمت تضميني خريد گندم با توجه به افزايش قيمت نهادهاي كشاورزي، ماشين آلات و دستمزد تجديدنظر كند.
پشنگ نماينده خاش و ميرجاوه به وزير جهاد كشاورزي در خصوص رسيدگي به كمبود و افزايش قيمت كود شيميايي مورد نياز كشاورزان تذكر داد و در تذكري به وزير آموزش و پرورش از وي خواست تا تكليف چندين هزار نفر از نيروهاي حق التدريسي با سابقه بيش از 6 سال همكاري در بدترين شرايط با آموزش و پرورش را تعيين كند.
پشنگ همچنين به وزير راه و ترابري در خصوص رسيدگي به علت توزيع ناعادلانه اعتبارات راه در استان سيستان و بلوچستان تذكر داد.
عليخاني نماينده قزوين و آبيك در تذكري به وزير راه و ترابري بر تسريع در رفع مشكل پل جاده روستاي مصطفي لو در طارم سفلي قزوين تاكيد كرد.
سوداني نماينده اهواز در تذكري به وزير راه و ترابري خواستار رفع مشكل صدها مسافر بلاتكليف روزانه در فرودگاه‌هاي تهران و اهواز از طريق افزايش پرواز مسير تهران - اهواز شد.
مطورزاده نماينده خرمشهر در تذكري به وزير رفاه از وي خواست تا تجهيزات پزشكي و نيروي انساني مورد نياز پلي كلينيك سوم خرداد خرمشهر را تامين كند.
فلاحت‌پيشه نماينده اسلام آباد غرب در تذكري به وزير كشور بر رفع مشكلات ناشي از اجراي قانون سهميه‌بندي سوخت با توجه به سپري شدن مهلت دو ماهه مورد درخواست آن وزارت تاكيد كرد.
فهيمي نماينده پارس آباد و بيله سوار در تذكري به وزير كشور از وي خواست تا در استقرار شهرداري در مركز بخش تازه‌كند سرعت ببخشد.
موسوي و طباطبايي نمايندگان تهران در تذكري به وزير كشور خواستار مقابله با گسترش روزه‌خواري علني در مجامع عمومي شدند.
ميرتاج الديني نماينده تبريز و سوداني نماينده اهواز در تذكري به وزير امور خارجه بر لزوم رايزني و اخطار به دولت عربستان نسبت به اصلاح رفتار خود در مورد انگشت‌نگاري از زائران ايراني تاكيد كردند.
بروجردي و يحيوي نمايندگان بروجرد، شاهرخي نماينده پلدختر، موسوي نماينده اليگودرز، فتح‌الله حسنوند نماينده خرم آباد، امامي راد نماينده كوهدشت و محمودرضا حسنوند نماينده سلسله و دلفان در تذكري به وزير بازرگاني خواستار پاسخگويي به علت عدم توجه به دستور رئيس جمهور مبني بر ضرورت هماهنگي وزرا و استانداران در نصب مديران و نصب مديركل غله استان لرستان بدون اطلاع استاندار شدند.

يزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا