مهم ترین علل بدحجابی و خوش حجابی از نگاه دختران خوش حجاب

بر اساس یک نظر سنجی پیامکی که توسط مرکز حجاب ریحانه النبی صورت گرفت مهم ترین علل و عوامل بدحجابی و خوش حجابی دختران، مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایگاه خبری حجاب/حجت الاسلام عسکرآبادی معاون پژوهش و دبیرکل طرح های خوش حجابی و نسیم عفاف مرکز حجاب ریحانه النبی افزود: به منظور آگاهی از علل خوش حجابی و بدحجابی و عوامل اثرگذار در شدت و ضعف پایبندی دختران به حجاب، تصمیم گرفتیم تا آن را در قالب یک نظر سنجی پیامکی اجرا نماییم .

در همین راستا با طرح دو سؤال و ارسال آن برای اعضای دو طرح ملی خوش حجابی و نسیم عفاف، علل و عوامل خوش حجابی و بدحجابی را از دختران ۷ الی 20 سال جویا شدیم.

سوال مطرح شده برای اعضای طرح ملی نسیم عفاف شهرهای ارومیه، ساری، مشهد، کاشان که شامل دختران ۱۴ الی 20 سال می شود به شرح زیر می باشد.

سوال: مهم ترین علت بدحجابی از نگاه افراد بدحجاب چیست؟
مهم ترین جواب های ارسالی به ترتیب اولیت
۱. خود باختگی فرهنگی
۲. جلوه گری و اظهار جذابیت
۳. عدم درک صحیح از حجاب و ضعف ایمان
۴. فضای فاسد جامعه و اثرات مد
۵. تبلیغات بیگانگان و تهاجم فرهنگی
۶. مقابله با قانون حجاب و عفاف

نظر سنجی ارسال شده برای دختران طرح خوش حجابی شهرهای ساری، ارومیه، کاشان، مشهد و قم (دختران ۷ الی ۱۴ سال می شود) و نتایج آن بر اساس درصد به شرح زیر می باشد.
سوال: مهم ترین علت با حجاب شدن شما و حفظ آن، کدامیک از موارد مذکور می باشد.

۱. خانواده (92 درصد)
۲. مدیر و معلمان مدرسه (2.36 درصد)
۳. اقوام و خویشان (3.18 درصد)
۴. دوستان و هم کلاسی ها (۲.۳۶ درصد)

ایشان در ادامه سخنان خود افزود: دو طرح ملی نسیم عفاف و خوش حجابی گوشه ای از فعالیت های مرکز حجاب ریحانه النبی است که نتیجه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته در زمینه حجاب است و طرح های مذکور به صورت عملی و با پشتوانه قوی علمی به تبلیغ، ترویج و تثبیت حجاب در بین دختران می پردازد.

 طرح های این مجموعه به دلایل مذکر توانسته است بازدهی بسیار بالا و موثری داشته باشد و همین باعث شده است این مجموعه موفق ترین و کاربردی ترین مجموعه فرهنگی فعال در زمینه حجاب در کشور مطرح شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا