نخست وزير اسپانيا در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در ديدار با رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: مي‌دانيم تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران در نهايت به مردم آسيب مي‌رساند و هزينه‌اش براي مردم است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، «ماريانو راخوي» روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل با  حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كرد.

وي در اين ديدار با اذعان به هزينه تحريم‌ها براي مردم ايران، خاطرنشان كرد: بر اين اساس كشورهاي اتحاديه اروپا مايلند هر چه سريع‌تر شرايط موجود تغيير كرده و موضوع تحريم‌ها مورد بازبيني قرار گيرد.

نخست وزير اسپانيا با ابراز اميدواري نسبت به حل و فصل سريعتر مسايل ايران و اتحاديه اروپا، در ارتباط با بحران سوريه و حل مساله فلسطين به تبادل نظر با دكتر روحاني پرداخت.

وي همچنين با تبريك انتخاب دكتر روحاني به عنوان رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: انتخاب شما اميدهاي زيادي ايجاد كرده و توقعات را ارتقاء داده است.

راخوي، با يادآوري سوابق تاريخي ايران و اسپانيا گفت: جمهوري اسلامي ايران كشوري بزرگ و با
تاريخي پرافتخار است.

** تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران، تحريم‌هاي كور است

رييس جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از گفت‌وگوهاي سازنده ميان مقامات دو كشور، بر گسترش روابط تهران و مادريد در تمام زمينه‌ها تاكيد كرد.

روحاني خاطرنشان كرد: ايران در موضوع پرونده صلح‌آميز هسته‌اي همواره بر اساس معيارهاي قانوني عمل كرده و آماده رفع نگراني بر اساس حقوق متقابل است.

وي، تحريم‌هاي وضع شده بر عليه ايران را تحريم‌هاي كور توصيف كرد و گفت: تحريم‌كنندگان نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه اين تحريم‌ها نتيجه معكوس دارد.

رييس جمهوري در مورد بحران سوريه نيز گفت: همه بايد كمك كنند كه بحران در سوريه و كشتار مردم بي‌گناه خاتمه يابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا