رئیس مجلس با بیان اینکه هیأت ایرانی با هدایت روحانی پیام عقلانیت، صلابت و عزتمندی را به سازمان ملل برد گفت: اظهارات اوباما در نشست سالیانه سازمان ملل در کلیات خوب است اما باید دید آمریکا در عمل چه تغییر رویکردی را نشان می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی امروز (پنجشنبه 4 مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دکتر روحانی در نشست سالیانه سازمان ملل در نیویورک آمریکا گفت: صحبت‌های آقای روحانی خوب و سنجیده بود و رفتار و تحرکات او از یک نوع دیپلماسی هوشمندانه برخوردار بود، از این رو امیدواریم این اقدامات یک سرانجام مثبت برای کشور داشته باشد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات وزارت خارجه در نیویورک در مجموع نشان دهنده یک حرکت فراگیر بوده و با این اقدامات می توانیم نشان دهیم که ایران دارای سبک خاصی در گفت‌وگوی دیپلماتیک است که این موضوع هم از صداقت و رویکردعقلانی برخوردار است.

 

وی افزود: از طرفی دیگر عملکرد دستگاه دیپلماسی نشان دهنده مسئولیت پذیری ایران نسبت به سرنوشت مسلمانان، ایجاد امنیت در منطقه و ایجاد آرامش روانی برای بشریت است، از سویی سیاست های اخیر دولت نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران به کلی با اقدامات تروریستی دولتی مانند رژیم صهیونیستی و اقدامات تروریستی متحجرانه مانند تروریست‌های تکفیری فاصله دارد.

 

لاریجانی با تاکید بر اینکه تفکر شیعی از یک نوع عقلانیت مطلوب دینی، بلوغ سیاسی برخوردار است گفت: این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با اقدامات تروریستی فاصله دارد از طرف دیگر شاهد هستیم که کشور در 34 سال پس از انقلاب هیچگاه تهدیدی برای منطقه نبوده اما ما در جنگ تحمیلی با حمایت های غرب به ویژه آمریکا مورد تجاوز عراق قرار گرفتیم همچنین ما در این دوران مستمراً تهدید می‌شدیم.

 

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در نشست سالیانه سازمان ملل مبنی بر اینکه امریکا به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست افزود: این اظهارات اوباما خیلی موضوع پر اهمیتی نیست از طرفی دیگر تاریخ نشان می دهد که ایالات متحده در تمام اوقات به دنبال براندازی نظام ایران بوده اما تاکنون موفق نشده است از طرفی دیگر این موضوع بسیار پر اهمیت است که چرا آمریکا با صرف هزینه‌های هنگفت به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است مگر مردم ایران در حق آمریکا چه کرده‌اند.

 

لاریجانی ادامه داد: همچنین وزارت اطلاعات امریکا چندی پیش در مطلبی اعلام کرد که ایالات متحده در کودتای 28 مرداد دست داشته که این موضوع به طور حتم در راستای رفتار و اقدامات ستمکارانه آنها است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اظهارات اوباما در نشست سالیانه سازمان ملل در کلیات خوب است اما باید دید که آمریکا در عمل چه تغییراتی را نشان می دهد از طرفی دیگر گروه ایران با هدایت روحانی پیام عقلانیت، صلابت و عزتمندی را به تمام کشورهای جهان منتقل کرد و این موضوع یک نمایش از این است که ایران به دنبال امور عقلایی و تعامل با کشورهای دیگر بوده و به دنبال جنگ طلبی نیست لذا امیدواریم اینگونه رفتارها بلوغ عقلی را برای دیگر کشورها ایجاد کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا