امیر قلعه نویی پس از باخت استقلال به اف سی سئول کره جنوبی، بازیکنانش را مقصر باخت دانست و خیلی راحت گفت: "بازيکنان ما چند اشتباه داشتند و ما تاوان همين اشتباهات را داديم." عصر ایران - امیر قلعه نویی پس از باخت استقلال به اف سی سئول کره جنوبی، بازیکنانش را مقصر باخت دانست و خیلی راحت گفت: "بازيکنان ما چند اشتباه داشتند و ما تاوان همين اشتباهات را داديم و بازي را به اف‌سي‌سئول واگذار کرديم."

این نظر عجیب قلعه نویی در حالی بیان شد که تیم استقلال در طول بازی با اف سی سئول، به لحاظ تاکتیکی آشکارا مغلوب تیم کره‌ای بود و حتی اگر بازی را 4 بر صفر و یا 4 بر 1 هم می‌باخت، چندان عجیب نبود.

بازیکنان اف سی سئول بارها و بارها از چپ و راست محوطه جریمه، با سانترها و پاس‌های دقیق قلب دفاع استقلال را هدف گرفتند و با این شیوه، نه تنها شیرازه دفاعی این تیم را متلاشی کردند و دو گل به استقلال زدند، بلکه اعتماد به نفس استقلالی‌ها را نیز به شدت تخریب کردند.

تیمی که این گونه اسیر برنامه تاکتیکی حریف شده است، باختش چگونه می‌تواند صرفاً محصول اشتباه چند بازیکن باشد؟

در حقیقت قلعه نویی شهامت پذیرش مسئولیت شکست را ندارد و توپ را به زمین بازیکنانش می‌اندازد تا خودش مصون از نقد بماند.

ولی مشکل قلعه‌نویی با مقصر قلمداد کردن بازیکنانش حل نمی شود. امیر قلعه نویی به مرور زمان، به دلیل کسب افتخارات داخلی، محافظه‌کار شده است. محافظه‌کاری او، یکی از علل اصلی تکرار تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی‌های تهران بوده است.

حال ظاهراً بیم و هراس‌های او درازدامن شده است. به همین دلیل پس از ارائه نمایشی نه چندان جسورانه در برابر اف سی سئول، بعد از بازی هم حاضر نشد مسئولیت بازی ضعیف تیمش را به عهده بگیرد.

آیا قلعه‌نویی با چنین روحیه پربیم و هراسی می‌تواند شاگردانش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا