فلاح‌زاده استاندار يزد در جلسه جلسه شوراي تنظيم بازار استان :

 بازار بايد بر اساس درآمد و حقوق ماهيانه قشر كم‌درآمد تنظيم شود

يزدفردا :جلسة شوراي تنظيم بازار استان با حضور مهندس فلاح‌‌زاده استاندار،  مهندس فقيه خراساني معاون برنامه‌ريزي اداري و مالي استانداري يزد و رؤساي سازمانهاي بازرگاني استان و جهاد كشاورزي در محل سازمان بازرگاني استان تشكيل گرديد



در اين نشست ابتدا اسكندري رياست سازمان بازرگاني استان يزد با تشريح وظايف و اختيارات شوراي تنظيم بازار و عملكرد اين شورا در استان و با بيان سخناني از مقام معظم رهبري در خصوص مسائل بازار داخلي، اجراي طرح تنظيم بازار را در استان يزد تشريح نمود. ايشان ساماندهي نرخ مواد لبني را در سالجاري كه برابر سال 1385 است را از اقدامات ديگر اين شورا دانسته و اجراي طرح نظارتي ويژة ماه مبارك رمضان و نمايشگاه عرضة مستقيم كالا در هر يك از شهرستانها بويژه شهرستان يزد را از ديگر فعاليتهاي اين سازمان عنوان كردند.


اسكندري در ادامه اظهار نمودند: در وزارت متبوع با اخذ اطلاعات از استانها قيمت 36 قلم كالا مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد كه استان يزد به استثناي 3 قلم كالا قيمت ساير كالاها از متوسط كشوري پايين‌تر بوده است.

رئيس سازمان بازرگاني استان يزد با اعلام گزارشي از بخشها و معاونتهاي مختلف سازمان اعلام كردند، در فعاليت گروه فرش تعداد 25000 كارت قالي‌بافي صادر گرديده و 8 اتحادية بافندگان فرش تشكيل و شروع به فعاليت نموده، و تعداد 3600 نفر جهت اخذ وام قالي‌بافي به بانكهاي مربوطه معرفي شدند كه با همت و تلاش بانك اميدواريم در اسرع وقت وام ايشان پرداخت شود. از برنامه‌هاي مرتبط با فرش دستباف برگزاري جشنواره و نمايشگاه فرش دستباف است. 

اسكندري در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري نمايشگاه، ميزان و نحوة توزيع كالاهاي حساس بويژه گوشت سفيد و گوشت قرمز، دفترچه‌هاي دانش‌آموزي، سيمان و شير يارانه‌اي و برنامه‌هاي مرتبط با اصناف و اشتغال اشاره نموده و در پايان ضمن اعلام عملكرد اين سازمان در بخش حمايت از مصرف‌كنندگان و گزارشي از فعاليتهاي معاونت نظارت و بازرسي اضافه كردند: ميزان جوايز صادراتي در سال 85 را بيش از 16 ميليارد ريال و ميزان صادرات را بالغ بر 153 ميليون دلار اعلام كرده و اضافه نمود : عملكرد شش ماهه اول سالجاري 67 درصد رشد داشته است و اين سازمان به تعداد 80 نفر از صادركنندگان خدمات تجارت الكترونيك ارائه مي‌كند و كارگاههاي آموزشي مرتبط با امور صادرات براي صادر كنندگان برگزار نموده است. 

صالحي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان هم با بيان عملكرد اين سازمان در حوزة تنظيم بازار از اجراي طرح ساماندهي توليد مرغ و تخم‌مرغ كه به تاييد و تصويب وزارت جهاد كشاورزي رسيده خبر داده و اعلام نمود بيش از 50% از توليدي گوشت مرغ در استان مازاد بر مصرف است كه جهت جذب آن برنامه‌ريزي شده است. 

فلاح‌زاده استاندار يزد در اين جلسه ضمن تشكر و تقدير از اقدامات انجام شده در جهت موفقيت در تنظيم بازار بر ارتباط هر چه بيشتر استان با كشورهاي هدف بويژه همسايگان جمهوري اسلامي تاكيد نموده و اظهار كردند برخي از چالشها و تهديدات مرتبط با بازار جهاني است، برخي كشوري و برخي استاني است كه تهديدات استاني بايد با ارائة پيشنهادات لازم در دستور كار قرار گيرد و حل شود، در تنظيم بازار بايد به توليدكننده و مصرف‌كننده توجه شود و بايد به‌گونه‌اي عمل شود تا از قشر محروم حمايت شود. بازار بايد بر اساس درآمد و حقوق ماهيانة قشر كم‌درآمد تنظيم شود.

ايشان در خاتمه جهت اجرايي شدن هر چه بهتر مصوبات هيات محترم دولت در استان يزد در بخش بازرگاني بر تشكيل جلسات و كار گروههاي مربوطه تاكيد نمود.

در اين جلسه در خصوص احداث محل نمايشگاه بين‌المللي، پايانه صادراتي، و اجرايي كردن فرمان مقام معظم رهبري در زمينه تنظيم بازار تصميماتي اتخاذ شد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا