به نام خدا/معاون صنایع و توسعه روستایی سازمان جهاد كشاورزی استان یزد گفت: در سال جاری 5 روستای بنادكوك تفت، اسفند بار طبس، علی آباد مهریز، مباركه مروست و خمسیان صدوق به لیست 9 روستای تحت پوشش صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال روستایی افزوده شده اند.

محمدعلی مبینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسنا - منطقه یزد، با بیان اینكه در این طرح به جوانان جویای كارحداكثر تاسقف 10 میلیون تومان وام بدون كارمزد در روستا های توسعه نیافته و 4درصد در روستا های توسعه بافته پرداخت می‌شود، افزود: روستا های خوانسار و صدرآباد از شهرستان صدوق ، درین از شهرستان میبد، رباط پشت بادام ازشهرستان اردكان ، بنستان از شهرستان بافق، اسدآباد از ابركوه، تپه طاق و دهنو عرب آباد از شهرستان طبس در سال گذشته از این وام بهره بردند.

وی تاكید كرد: برای دریافت وام هیچ شرایط ویژه‌ای وجود ندارد و تمام جوانان دارای حداقل مدرك دیپلم روستاهای تحت پوشش طرح قادر به دریافت وام هستند.

محمدعلی مبینی اعتبار تخصیصی طرح را 500 میلیون تومان ذكر و تاكید كرد: سال گذشته100 فرصت شغلی در روستا های تحت پوشش طرح ایجاد شده است .

وی در پایان با اشاره به سه برابر شدن اعتبار این طرح نسبت به سال گذشته تصریح كرد: وام‌های پرداختی در ایجاد اشتغال در روستاهای پایلوت موفق بوده است و افراد به تاسیس مرغداری، دامداری و فعالیت های خدماتی ،صنایع تبدیلی و تكمیلی اشتغال یافته اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا