دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن

 یزدفردا :دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن:مصوبه ای که طی آن ندوشن به شهرستان میبد ملحق شد بسیار عجیب و بحث برانگیز بود ! با نیم نگاهی به این مصوبه این سوال مطرح میشد که چگونه و با چه جادویی منطقه ای که دهها سال تلاش می کرد به جایگاهی که حقش بود برسد ( لحاظ شدن به عنوان بخش در تقسیمات کشوری ) و همواره به بهانه کمبود جمعیت و توابع و غیره از این حق مسلم محروم شده بود اکنون بدون داشتن دو روستای مهم توانسته است بخش شود ! و اصولا جدا کردن سورک و هفتهر از ندوشن با آن همه قرابت فرهنگی ، فامیلی و تاریخی و فاصله جغرافیایی نزدیک و الحاق این دو فرزند جدانشدنی به بفروئیه با چه هدفی انجام گرفته است ، اطمینان دارم هیچ انسان عاقلی این معجزه را از سر خیرخواهی نمی داند ! اجرای مصوبه دولت برای الحاق ندوشن به میبد چند ماهی زمان برد و در این میان نخبگان ندوشن با اعتماد به قول امام جمعه محترم میبد مبنی بر برگشت سورک و هفتهر به ندوشن زبان به کام بردند ولی متاسفانه این قول عملی نشد و در مقابل عده ای با تحریک جمعی از جوانان سورک در سودای تفرقه افکنی و تهیه طومار مبنی بر ماندن با بفروئیه افتادند و جمعی دیگر نیز اهالی هفتهر را برای تقاضای الحاق به عقدا تشویق می کنند!!!

در این میان مانده ایم که چگونه میشود کسانی که سالها با دلیل متقن و منطقی فاصله جغرافیایی ندوشن با میبد و دوری از اشکذر بدنبال الحاق ندوشن به میبد بودند و به حق نیز می گفتند اکنون پنبه در گوش کرده اند و راضی میشوند یک کشاورز یا دامدار سورکی و هفتهری پس از طی بیست کیلومتر و رسیدن به ندوشن شصت کیلومتر دیگر هم طی کند و به بفروئیه برود تا ببیند مسئول یا کارمند مربوطه پاسخگو هست یا نه ، و اگر کارش انجام شد یا نشد سر راه برگشت در منزل یکی از اقوامش در ندوشن استراحتی بکند و بعد بیست کیلومتر مانده را ادامه مسیر بدهد!

انتظار عقلانی از امام جمعه محترم میبد که فردی فرهیخته و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این است که بر سر عهدی که با نخبگان ندوشن کردند بمانند و موضوع برگشت سورک و هفتهر به دامان مادر ( ندوشن ) را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و امیدواریم استاندار گرانقدر یزد نیز از کارشناسان و مسئولین تقسیمات کشوری استانداری جویا شوند که با چه منطقی و دلیلی این اقدام هوشمندانه !! را انجام داده اند ؟

بدیهی است در زیر این نوشته عده ای به نام شفیعی سورکی و.... کامنت بگذارند که ما نمیخواهیم برگردیم ولی واقعیت چیز دیگریست ، و همان منطقی که ندوشن را در الحاق به میبد محق می دانست سورک و هفتهر را بخش جدا نشدنی ندوشن می داند مگر اینکه بدنبال ایجاد نفاق و تفرقه و آزار مردم باشیم که این خود حسابی جدا دارد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا