ياد داشت وارده يزدفردا

شکاف بین اصلاح طلبان یزدی (پشت پرده انتخابات 14)((انتخابات مجلس هشتم )61


با نزدیک شدن به موعد انتخابات کم کم صداهای گوناگونی از کوبیده شدن بر طبل انتخابات به گوش می رسد.
اصولگرایان یزدی با پیروی از استراتژی جبهه متحد اصولگرایی نشان داده اند در این انتخابات مدعی کسب کرسی نمایندگی یزد هستند اما در گروه های اصلاح طلب شکاف عمیقی وجود دارد.
از اردوگاه جبهه مشارکت صداهای مختلفی به گوش می رسد به طور که حتی اعضای شورای مرکزی این گروه نیز در انتخاب یک کاندیدای واحد دچار اختلاف شده اند.
خبر می رسد شاخه جوانان این حزب با بسیاری از اعضای شورای مرکزی آن اختلاف دارد و دیگر اعضای نیمه فعال و فعال مشارکتی های یزد نیز به دلیل اختلافات قدیمی دیگر تمایلی به حرف شنوی از بزرگان این قوم ندارند.
شاید این اختلافات نتیجه حضور چند چهره جدید در انتخابات باشد به نوعی که بزرگان از کلانتری حمایت می کنند اما دیگر افراد حزب هیچ علافه ای به حمایت از کلانتری نداشته و سعی می کنند بین رضوی و عماد تشکری یک نفر را انتخاب کنند و با توجه به سابقه منفی رضوی در عمل به وعده های انتخاباتی به اعضای ستادشٰ تنها گزینه باقی مانده تشکری باشد.

سازمان مجاهدین انقلاب یزد هم به دلیل نداشتن نیرو و وزن کافی در ائتلاف اصلاح طلبان تنها یک رای دارد که به نظر می رسد شبیه به رای بزرگان مشارکت باشد.

کارگزاران که تاکنون با عماد تشکری به فعالیت سیاسی در یزد اقدام می کرده مطمئنا در اینده هم او را به عنوان کاندید انتخاب خواهد کرد.

اعتماد ملی هم که رویه کاملا متناقضی در پیش گرفته و مطمئنا رضوی مانع از ائتلاف این حزب با اصلاح طلبان دیگر خواهد شد.
این در حالی است که شنیده شده است بزرگان مشارکت و برخی از نفوذی ها در اعتماد ملی!!!( از جمله ک – ر) سعی کرده اند با مطرح کردن بیطرف و رضوی راه را برای کاندید شدن کلانتری باز کنند به طوری که با مطرح کردن این دو اسم و ادامه دادن آن تا نزدیکی انتخابات و سپس شنیدن جواب منفی از آنها به همگان بقبولانند تنها کسی که می تواند رای بیاورد کلانتری است و بدین سان نظر ائتلاف اصلاح طلبا ن را جذب کنند.

به هر حال به نظر میر سد شکاف عمیقی بین اصلاح طلبان چه در داخل احزابشان و چه در داخل ائتلاف شکل گرفته و ترمیم شدنی نیست .
شاید در این میان نزاع اصلی بین عماد تشکری و کلانتری رخ دهد که نتیجه آن غیر قابل پیش بینی است
ر-يونسي

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا