اعضای شورای اسلامی شهر یزد از بافت قدیم بازدید نمودند.


به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد ؛ محمدرضا کوچک زاده ، وحیدرضا خباززاده، حمیده وزیری ، زهرا حیدری از اعضاء کمیسیون عمران و توسعه شورا به اتفاق آقای جنائی شهردار ناحیه تاریخی و نماینده میراث فرهنگی از محله شیخداد در محدوده بافت قدیم یزد بازدید کردند .
این گزارش حاکی است در این بازدید که تعدادی از اهالی محل نیز حضور داشتند از بخشهای مختلف این محله قدیمی و اماکنی که به صورت مخروبه درآمده و مشکلات زیست محیطی و معظلات اجتماعی را به وجود آورده است بازدید شد .
براساس این گزارش از جمله مهمترین مشکلات خالی شدن بافت از سکنه و حضور اتباع بیگانه است و از جمله درخواستهای اهالی برای جلوگیری از خالی شدن محل و حضور جوانان در محل ، پیشنهاد تفکیک زمینهای رها شده و ارائه وام جهت ساخت و ساز که مقرر شد این پیشنهاد در جلسه ایی با حضور مسئولین ذیربط مطرح شود تا به شکل قانونی مورد اجرا گذاشته شود.
شورای اسلامی شهر یزد نیز جهت تشویق و ترغیب شهروندان برای سکونت در بافت قدیم مصوبه ای را گذرانده است که عوارض ساخت و ساز به صورت مسکونی با 100 درصد تخفیف و به صورت تجاری با 50 درصد تخفیف اعمال شود.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا