استاندار يزد: براي آباداني استان نيازمند طرح هاي كاربردي استادان دانشگاه هستيم

يزدفردا :استاندار يزد در مراسم تجليل از پژوهشگران برجسته و ارتقامرتبه يافتگان علمي دانشگاه اظهار داشت: هر چند در گام سوم انقلاب كارهاي اساسي صورت گرفته، اما هنوز براي رسيدن به اهداف متعالي انقلاب به تلاش مضاعف نياز است. 


محمدرضا فلاح زاده افزود: اگر چه در حوزه تكنولوژي و انرژي هسته اي شاهد رشد چشمگيري در اين كشور بوده ايم. اما ايران و به ويژه استان يزد در حوزه فرهنگ درگير معضلات بسياري است كه براي توقف و كاهش آن بايد تلاش كرد. استاندار يزد با اشاره به تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري در خصوص مهندسي فرهنگي كشور و ضرورت آن متذكر شد مطالعات اوليه اي در اين زمينه صورت گرفته و در نهايت اين مطالعات به راهبرد تبديل خواهد شد كه در اين راستا بايد براي كاربردي كردن اين راهبردها تلاش كرد.

وي خاطر نشان ساخت اما و اگرهاي زيادي دامنگير استان شده و مواردي نظير تمركز صنايع، مسايل زيست محيطي، ترافيك، معماري و شهرسازي، معادن، آب، پتروشيمي و تورم معضلاتي ايجاد كرده است كه همت پژوهشگران را براي تحقيق و ارايه راهكارهاي موثر براي حل آن مي طلبد. وي در پايان آمادگي استانداري يزد را براي هرگونه همكاري با قشر دانشگاهي يزد اعلام كرد.

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا