معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: شركت هاي موجود در پارك علم و فن آوري يزد بايد دانش بنيان شوند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سورنا ستاري" روز پنج شنبه در بازديد از پارك علم و فن آوري يزد با تاكيد بر اين نكته كه اگر بتوانيم قانون شركت هاي دانش بنيان را خوب اجرا كنيم موفق خواهيم بود، اظهار اميدواري كرد: صندوق پژوهش و فناوري در كل استان گسترش و فعاليت داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان به برخي مزاياي شركت هاي دانش بنيان اشاره كرد و گفت: فردي كه در منزل خود شركتي را راه اندازي نمايد تا 15 سال معافيت مالياتي را به دنبال خواهد داشت.
وي معافیت شرکت های دانش بنیان از مالیات را از جمله حمایت های دولت از اين شركت ها بیان کرد و افزود: این قانون از اول تیرماه اجرا می شود .
ستاري با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مشمول این قانون باید مجوز از پارک علم فناوری دریافت کرده باشند، اظهار داشت: در راستای اجرای این قانون توسعه فناروی، صادارت و فروش محصولات این شرکت ها به راحتی صورت می گیرد.
ستاری ادامه داد: همچنین تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری در اختيار صندوق های پژوهش و فناوری قرار می گیرد تا شرکت های دانش بنیان از آن بهره مند شوند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه زیر ساخت پارک فضا نیست، بلکه فکر، ایده و خلاقیت است، افزود: طبق آیین نامه ای كه در آینده نزديك ابلاغ می شود به ازای فروش شرکت های دانش بنیان دانشگاهها، پنج درصد سود آن به دانشگاه باز می گردد.
ستاری با بیان اینکه اساتید دانشگاه نباید فقط درگیر بحث آموزش باشند، تأکید کرد: باید به اساتیدی که در زمینه پژوهشی با صنعت قرارداد منعقد می کنند، احترام بگذاریم و به آنها ارج بنهیم .
معاون رييس جمهور در ادامه به تفاهم نامه منعقد شده امروز اشاره و خاطر نشان كرد: به هر ميزان كه از بودجه ذكر شده در تفاهم نامه هزينه گردد معاونت علمي و فن آوري جايگزين خواهد كرد.

پارك علم و فن آوري بايد بازار كار را مبتني بر محور علم، دانش و فن آوري رونق بدهد


استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه هیچ گونه محدویتی برای شرکت های دانش بنیان وجود ندارد، افزود: در این استان تمام امکانات مهیا است و همت والای شما را می طلبد.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد: تمام منابع و امکانات در استان وجود دارد تا در توسعه علم و فناروی آنگونه که شایسته است تلاش کنید.
وي گفت: پارك علم و فن آوري بايد بازار كار را مبتني بر محور علم و دانش و فن آوري رونق بدهد.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان كرد: روحيه جديدي در پارك علم و فن آوري ايجاد شده است كه بايد در شهرستان ها هم گسترش يابد.
معاون علمي و پژوهشي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست با بیان اینکه بزرگترین ثروت استان یزد مردمان آن است، گفت: مردم این خطه از نظر فرهنگ و تمدن در کشور نمونه و زبانزد خاص و عام است .
"علی وطنی" با اشاره به اینکه همچنین یزدی ها در کارهاي خیریه ساخت دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی و توسعه مراکز علمی همیشه پیشقدم هستند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که نخبگان در این استان بمانند و به خارج از استان عزیمت نکنند.
وی با بیان اینکه توسعه فناوری در این استان مطرح است، گفت: باید قدم ها و بسترهای اساسی در استان ایجاد شود که فرزندان آن با سطح معلومات بالا در این خطه ماندگار شوند.
وطنی گفت: باید به خودمان هشدار دهیم که باید بچه های استان را نجات داد تا بقیه باور کنند که باید آنها را نجات دهند.
وي بر لزوم حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: مردمان سخت کوشش و با دست پینه بسته استان که متحمل زحمت فراوان می شوند واقعا شایسته خدمت هستند.
وطنی با اشاره به اینکه نباید دنبال کارهای کوچک رفت، اظهار داشت: باید از پتانسیل و ظرفیت های استان در جهت توسعه و فناوری به خوبی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: باید در جهت توسعه فناوری حرکت کنیم و با شکل گیری کارگروه های علم و فناوری در ساختار نظام اداری استان از اساتید، صاحبان صنایع و نخبگان بهره های کامل را ببرید.
مطالعه جامع بررسی راهکارهای احیا و تقویت صنعت نساجی در استان و تاسیس آزمایشگاه ملی کاشی و سرامیک از جمله پیشنهادهای بود که از سوی معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری مطرح شد.
در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: طی سنوات گذشته 90 میلیارد ریال به دانشگاهها، پارکها و مراکز علمی کمک کردیم .
"علیرضا دلیری" افزود: در سال جدید خطوط اعتباری جدید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان برای پیشرفت کشور ضروری است و به همین دلیل باید امسال به گونه ای از این شرکت ها حمایت کنیم که شکوفایی اقتصاد دانش بنیان محقق شود .
در پایان این مراسم موافقت نامه همکاری برای حمایت از تجاری سازی طرح و شرکت های دانش بنیان فی مابین معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری و رییس پارک علم و فناوری استان یزد منعقد شد.
گفتني است این موافقت نامه در هفت ماده و سه نسخه تنظیم و مدت آن تا پایان سال 1395 است که با توافق طرفین قابل تمدید و لغو مي باشد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا