یزدفردا: در پی انتصاب اخیر  علی روستایی در پست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد همراه با دو تن از مدیران اداره برآورد اجتماعی و افکار سنجی و اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت مذکور با حضور در ساختمان شورا با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دیدار و رویکرد جامعه محوری ناجا و فعالیتهای معاونت اجتماعی به ویژه اداراتی که رؤسای در این جلسه حضور داشتند تشریح کردند.

به گزارش یزدفردا ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزدبا اعلام آمادگی این شورا در تعامل با ناجا  گفت: ما در حوزه فرهنگی نسبت به دشمنان در حال پدافند هستیم ، نه آفندی .

" آقای علی روستایی "در دیدار با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد اظهار کرد: در کشور ما در بحث فرهنگی و اجتماعی کم کاری شده است لیکن با توجه به تاکید مسئولین در این چند سال اخیر فعالیتها گسترش یافته ولی هنوز خیلی عقب هستیم در حالیکه دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج از قبل برنامه ریزی کرده اند و نیازهای افراد و اقشار جامعه را بررسی و در این راستا کار می کنند به نحوی که هرچه ما پاسخ میدهیم و کار میکنیم آنها به انحاء مختلف و با استفاده از روشها و تکنولوژیهای متفاوت از طریق رسانه ها تبلیغ می کنند و آموزش می دهند و تنها ما در حال دفاع هستیم.

وی با  بیان اینکه قبلا نه مردم و نه مسئولین واقعیتها را باور نداشتند و آن را توهم میدانستند یا فکر میکردند که با چشم پوشی و پوشش نهادن بر آسیبهای فرهنگی و اجتماعی میتوان میتوان آنها را نادیده گرفت، ادامه داد: بعنوان مثال تلفن همراه برای دانش آموزان مدارس ممنوع است ولی آیا دانش آموزان در مدارس از آن استفاده نمیکنند؟ آیا با آسیبها و مشکلات احتمالی که از طریق این تلفن به آنها وارد می شود آگاهند؟ و.... این درحالی است که تلفن همراه، اینترنت و.... همه به اندازه خود خوب و مفید هستند لیکن ما باید با آموزش و اطلاع رسانی نسبت به استفاده صحیح، اصولی و منطقی از آنها فرهنگ سازی کنیم و افرادی که قصد استفاده از این تجهیزات را دارند با تمامی مشکلات و تهدیدات احتمالی ان آگاه باشند سپس از ان استفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد ضمن بیان این نکته که در این وضعیت ما در حوزه فرهنگی بصورت پدافند هستیم و حملات دشمنان را دفع می کنیم ولی خود هیچ بر فرهنگ بیگانگان هجمه ای نداریم تا فرهنگ خود را فرا گیر سازیم، لذا باید برنامه ریزی کنیم به نحوی که از حالت پدافندی خارج شده و به حالت آفندی برسیم، بیان داشت: بهترین و مهمترین برنامه در این راستا کار فرهنگی منسجم با هماهنگی و همکاری دستگاههای مختلف دولتی، غیر دولتی و اقشار مختلف اجتماعی و فراهم نمودن زمینه مشارکت عمومی در این برنامه است.

علی روستایی با اشاره به اینکه ما در بحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اینکه سازمانهای دولتی را دخیل نموده ایم، تشکلها را نیز دعوت کرده ایم و آنها را بکار گرفتیم و کمیته فرهنگی تشکیل دادیم و هم اینک از معاونت اجتماعی نیز دعوت میکنیم تا در این کمیته حضور فعال داشته ودیدگاهها و نقطه نظرات کارشناسی ارائه کنند.

این مقام مسئول استان یزد در خاتمه سخنان خود گفت: با توجه به مطالب مطرح شده توسط معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد و رؤسای اداراتی که در این جلسه حضور دارند ، ما میتوانیم با برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به تهیه و تدوین تفاهم نامه اقدام کرده و از توانمندیهای یکدیگر در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد همکاری نماییم، چون نیروی انتظامی را بعنوان بازوی دست راست میدانیم و از چنین همکاری هایی استقبال می کنیم و از طرف دیگر ما آمادگی 100درصدی خود را جهت پشتیبانی از فعالتهای فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان اعلام می کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا