انتخاب موضوعات جذاب و بیان آن در قالب فیلمهای داستانی و مستند آثار ارزشمندی خلق می کند که سالها در ذهن مخاطبان نقش خواهد بست، با گسترش و استقبال از فیلمهای پویانمایی بدون شک ساختار انیمیشن می تواند در جذب مخاطبان موفق عمل کند، فیلم پویانمایی خلیج فارس ساخته حسن علیرضایی از جمله آثار موفق سالهای اخیر است که با استقبال بی نظیر مخاطبان در جشنواره های مختلفی روبه رو شده و تحسین منتقدان را نیز به دنبال داشت، دهم اردیبهشت و نامگذاری آن به عنوان روز ملی خلیج فارس بهانه ای شد تا با فیلمساز موفق و پرکار اصفهان به گفتگو بنشینیم. 

*انگیزه ساخت فیلم خلیج فارس چه بود؟

در مقاطع زمانی مختلف بحث تحریف نام خلیج فارس به شکل های گوناگون مطرح شده و سال 91 هم این موضوع به صورت رسانه ای به اوج خود رسید، مصمم شدیم ما هم با ابزار رسانه و هنر روز که انیمیشن است جوابی به ادعا های پوچ بعضی اعراب نسبت به نام جاودان خلیج فارس داشته باشیم.

*چه مدت درگیر تولید فیلم بودید ؟

نگارش و تولید این فیلم چهار دقیقه ای با توجه به سختیهای ساختار انیمیشن حدود شش ماه زمان برد و فیلم خلیج فارس اواسط سال 91 آماده نمایش شد .

* پویانمایی خلیج فارس تاکنون در چه جشنواره هایی حضور داشته؟

خلیج فارس تاکنون در بیست و شش جشنواره داخلی و بین المللی شرکت کرده که البته زمان برگزاری بعضی از این جشنواره ها هنوز فرا نرسیده و باید منتظر نتایج آن باشیم.

*چه عناوینی با خلیج فارس به دست آورده اید ؟

کسب تندیس خلیج فارس به عنوان تنها کارگردان برگزیده جشنواره خلیج فارس در آیینه رسانه ها در شهر تهران ، برگزیده اولین جشنواره فیلم کوتاه و پویانمایی فضای مجازی صدا و سیما ، حضور در بخش مسابقه دومین جشنواره تولید ملی اصفهان.

*گویا به خاطر کارگردانی این فیلم برای زدن گره ای از فرش خلیج فارس هم دعوت شده اید؟

بله به صورت تلفنی با بنده صحبتهایی در این مورد شده ولی هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته ام البته امیدوارم بتوانم خدمتی دوباره به سرزمین سرافراز ایران و نام غرورآفرین خلیج فارس داشته باشم .

*به عنوان حسن ختام از فعالیت های خود در سال 93 بفرمایید ؟

نگارش فیلمنامه های عمامه قرضی، پنج کار خوب و یادگاری را به پایان برده ام و فیلم پویانمایی سایه مرگ با موضوع پیامدهای استفاده از مواد مخدر نیز که به تازگی آماده نمایش شده به جشنواره هایی نظیر سیاه و سپید شهر تهران و پویانمایی رضوی در شهر گرگان ارسال شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا