سید محمدرضا مدرسی

تقارن میلاد سراسر باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع) و شهادت معلمی بزرگ و فرزانه، استاد شهید آیت الله مطهری رحمه الله بهانه ای برای قدردانی و تجلیل از مقام معلم می باشد. معلمی که انسان ساز و فرداپرداز است و تکریم و تعظیم او، تکریم و تعظیم علم است. داشتن علم، به تنهایی ارزش نیست. کسانی هستند که دانش فراوان دارند، ولی مانند ظرفی پر از عسل اند که هیچ منفذی برای استفاده از عسل ها در آن ها نیست. علم دانشمند زمانی اهمیت دارد که آن را به دیگران منتقل کند و البته زکات دانش، آموختن آن به بندگان خداست. تعلیم و تربیت انسان ها، پاداش فراوانی به همراه دارد و کسانی که خالصانه به امر تعلیم مشغولند، از چنین پاداشی بی نصیب نخواهند بود. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بهترین چیزهایی که انسان پس از خود به یادگار می نهد، سه چیز است: فرزند شایسته ای که برایش دعا می کند، صدقه جاریه ای که پاداشش به وی می رسد و دانشی که پس از وی بدان عمل می شود.

امروز روز بزرگداشت کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کردند و روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت نمودند.

اینک برخود لازم می دانم از مقام شامخ معلمین ، اساتید و مدرسین راه علم و دانش تجلیل و قدردانی و این روز را به همه آنان تبریک و تهنیت عرض نمایم و امیدوارم در پناه الطاف ایزد منان در راستای تعلیم وتربیت آینده سازان کشورمان همواره موفق وسربلند باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا