علی اصغر باقری

بسمه تعالی
«« نگاهی به فرهنگ و اقتصاد »» شماره: 6
«« امام خامنه ای: ملت ايران بايد خود را قوی کند »»
   
فرا رسیدن ماه رحب و سالروز  ولادت امام محمد باقر علیه السلام مبارکباد

یازدهم اردیبهشت روز کارگر و دوازدهم اردیبهشت روز معلم گرامی باد

جوکار در مراسم گرامیداشت روز قشر کارگری:
از عقلای يزد خواستاريم جلوی حرکت های معاند با ولايت را بگيرند/ کارگران سربازان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن

 
خبرگزاری بسیج: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تکیه بر تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: خرید کالا های داخلی در واقع تکریم و احترام به کارگران است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار در مراسم گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه که به عنوان روز کارگر و قشر کارگری نامگذاری شده است، از کارگران به عنوان محور اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اگر بصیرت و روشنگری کارگران نبود، انقلاب به ثمر نمی رسید؛ چرا که جریانات انحرافی به دنبال جداسازی کارگران از خط امام و انقلاب بودند ولی موفق نشدند.

جوکار با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، کارگران نقش ویژه ای داشتند، ابراز داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی، نه تنها تولید متوقف نشد بلکه کارگران علاوه بر حضور در عرصه ی تولید، در دفاع از میهن خود، نقشی ماندگار ایفا نمودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یکی از راههای اساسی مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان را، اتکا به نیرو های درون کشور و حمایت از تولید بیان کرد و افزود: امروز کارگران سربازان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند و در هر میدانی که انقلاب به آن ها نیاز داشته، در صحنه حاضر شده اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، تجلیل از کارگران را یک تکلیف اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نه تنها در بحث مالی کارگران باید مورد حمایت قرار گیرند، بلکه در بخش مطالبات معنوی هم باید از آنها حمایت شود.

جوکار، خرید کالاهای داخلی را در واقع نوعی احترام و تکریم کارگران برشمرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی و داخلی، می تواند در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نقش مهم و اساسی، ایفا کند.
وی تحریم ها را فرصتی برای رسیدن به استقلال بیان کرد و اظهار داشت: امروز علی رغم تمام جنایتکاری های آمریکا در منطقه و علیه انقلاب اسلامی، روز به روز مقاومت ملت ایران در برابر فشارها ی دشمن بیشتر شده و پیام انقلاب و بیداری اسلامی رو به گسترش است.

جوکار با بیان اینکه غربی ها از طریق اختلاف افکنی های داخلی در پی ضربه زدن به ملت ایران هستند، گفت: فتنه ی 88 در واقع راهبردی برای ایجاد انشقاق بین ملت ایران و سرگرم کردن  مسئولان به مسائل حاشیه ای و دوری از کار و تلاش برای رسیدن به اهداف انقلاب بود.

وی ضمن محکوم کردن سخنرانی اخیر فردی در یزد علیه ارزش های نظام اسلامی و رهبری، اذعان کرد: برخی افراد با سخنرانی در شهرستان یزد، ارزش های انقلاب و ولی فقیه را زیر سوال برده اند که از عقلای یزد خواستاریم جلوی اینگونه حرکت ها را بگیرند چرا که به برکت وجود ولایت فقیه و همت مردم ولایت مدار، این انقلاب به پیروزی های پی در پی، دست یافت و امروز تدابیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باعث نقش بر آب شدن نقشه های دشمنان شده است.
**********
خودسری از نوع استاندار: با دعوت حضوری و خودسرانه استاندار یزد از هاشمی رفسنجانی جهت سفر به یزد در اسفند سال گذشته و بدون مشورت با نمایندگان ولی فقیه و نمایندگان مردم، به اذهان تداعی شد که گویا مقام ارشد دولت یازدهم در استان یزد که خود را اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالگرا می داند! قصد کلید زدن فتنه اکبر و تقویت فتنه گران را دارد و این باور با حضور و سخنرانی غلامعلی رجایی یکی از عناصر اصلی فتنه و مشاور ارشد هاشمی بهرمانی در  دانشگاه آزاد یزد در سه شنبه مورخ 2/2/93 تحقق یافت!! بنا به آنچه رسانه ها منعکس کردند نامبرده با سخنانی فتنه انگیز علیه امام و رهبری احساسات نیروهای ارزشی را جریحه دار نمود و مدعوین این فرد گستاخ، قصد این را داشتند تا با حضور وی در جمع اصلاح طلبان یزدی در محل باغ دولت آباد، تحت عنوان یاران سه شنبه! سخنان فتنه انگیزانه اش را تشدید و غائله ای را در شهر یزد به پا کنند که با حضور بسیاری از دانشجویان ارزشی و قشرهایی از مردم در محل باغ دولت آباد و اقامه نماز مغرب و عشاء و عکس العمل به موقع حجت الاسلام سیّد کاظم مدرسی امام جمعه محمد آباد نامبرده متواری گردید.

اما به جای آن فتنه گر، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد آقای طالبی در فضایی شدیداً امنیتی و پشت درهای بسته در سالن همایش برای اصلاح طلبهای حاضر سخنرانی نمود که هیچ عکس و خبر دقیقی از این مراسم تا به حال منتشر و دیده نشده الا ننه غریبم بازیهایی که عناصر فتنه که همواره مورد حمایت امریکا و اسرائیل و انگلیس بوده اند در رسانه های خود بروز داده و بلافاصله عده ای از آنان با استادشان استاندار دیدار و میرمحمدی از آنها دلجویی و کسانی که در برابر اهانت به امام و رهبری عکس العمل نشان دادند را افرادی خودسر معرفی و خط و نشانهایی برای حرکتهای خودجوش مردمی کشید!! اما به آقای استاندار باید گوشزد نمود که اگر ایشان چنین حرکتهای مردمی و انقلابی را خودسری دانسته و برایش قابل تحمل نیست، بسیاری از مردم دارالعباده یزد نیز چنین دعوتهایی از عناصر فتنه و بدون مشورت با دیگر بزرگان استان را نوعی خودکامگی و خودسری تلقی و برایشان قابل تحمل نیست، لذا بهتر آن است که آقای استاندار به کارهای اجرایی خود و خدمت به مردم پرداخته و دست از حاشیه سازی و ایجاد اختلاف و دو دستگی بردارند.

شرح ماجرا به گزارش یزد آوا:

حواشی جشن سالگرد جلسات اصلاح طلبان یزدی؛
جشنی که میهمان ویژه اش فرار را بر قرار ترجیح داد! / برگزاری جشن اصلاح طلبان یزدی پشت درهای بسته

هنگامی که خبرنگار یزد آوا برای تهیه خبر همایش اصلاح طلبان یزدی با حضور مشاور هاشمی رفسنجانی به باغ دولت آباد مراجعه کرد، با حواشی زیادی مواجه شد که برای مخاطبان خالی از لطف نیست .

به نقل از  یزد آوا؛ قرار بود شب گذشته (2/2/93) همایشی در باغ دولت آباد یزد با حضور غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی برگزار شود که با اعتراض جمعی از دانشجویان و جوانان غیور یزدی لغو و سخنران از مراسم فرار کرد ..

* همایش پشت درهای بسته وکاملاً امنیتی برگزار شده وفقط افرادی مشخص و تایید شده توسط برخی که پیامک دعوت به برنامه توسط بانیان مراسم (یکی از این افراد از محکومان فتنه ۸۸ که در پرونده خود زندان را نیز به همین جرم دارد) را دریافت کرده بودند اجازه ورود پیدا می کردند و از ورود خبرنگاران غیرخودی! به داخل ممانعت می شد.

* وقتی به خبرنگار ما اجازه ورود به همایش داده نشد، به محوطه داخلی مراجعه کرد که مشاهده کرد قبل از باجه بلیط فروشی ، عده ای جوان که جمعیت نسبتاً زیادی هم داشتند به اقامه نماز مشغول بودند.

* دقایقی پس از برگزاری نماز جماعت ، یکی از جوان های دانشجو به عنوان نماینده معترضان، از مسئولان برگزاری مراسم درخواست کرد تا اجازه دهد دانشجویان وارد سالن مراسم شوند تا سوالات خود را از غلامعلی رجایی بپرسند زیرا در دانشگاه آزاد که مراسم پرسش و پاسخ بود از طرح سوالاتشان جلوگیری شده بود؛  اما متاسفانه اجازه صادر نشد!! و فقط خبرنگاران هم حزبی خود مجاز به حضور و انتشار خبر هدایت شده بودند.

*  خبرنگار ما هنگام تهیه خبر متوجه حضور اتوبوس هایی با پلاک انتظامی شیراز در محدوده باغ دولت آباد شد . وقتی از راننده اتوبوس ها سئوال کرد این شبهه برطرف شد و محرز شد که حدود ۴۰ نفر دانشجونما برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم در مقابل دیدگان مشاور آقای آیت الله از شیراز به یزد گسیل داده شده اند که پس از تأخیر در برگزاری مراسم و نیامدن رجایی  ، معترض بودند .
* مراسم که قرار بود ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شود به تأخیر افتاد و دانشجویان که ساکت و آرام گوشه ی کوچه ایستاده بودند فقط منتظر مشاور آقای آیت الله  بودند تا پاسخ سوالات خود را بگیرند .

* پس از گذشت زمانی طولانی،شنیده شد که مشاور آقای آیت ا...، با مشاهده اوضاع ، از خودرو  پیاده نشده و تصمیم گرفت به جای پاسخ به شبهات وارده ، فرار را بر قرار ترجیح دهد !

* دانشجویان منتظر بودند و فقط روزنامه نگاران و خبرنگاران اصلاح طلب و دیگر اطلاح طلبان یکی یکی و با دقت و وسواس تمام مجوز ورود به سالن همایش را می گرفتند .
* مشاوران و معاونین استاندار، اولیاء و افراد دیگری مثل سپنتا نیکنام (نماینده زرتشتی شورای شهر یزد)، مدیر مسئول هفته نامه پرگار، مسئولین شرکت پیشگامان کویر و … از جمله افرادی بودند که وارد سالن شدند . به گفته یکی از اصلاح طلبان « همه بچه ها هستند!» .

*  این در حالی است که معاون سیاسی امنیتی استاندار که در چنین مراسمات حزبی و حتی جشن سده زرتشتیان شرکت می کند حاضر نشد در مراسم تجلیل مردمی از محمد صالح جوکار نماینده منتخب مردم شریف دارالعباده یزد و اشکذر حضور یابد.
* برخی دانشجویان تابلو نوشته هایی در دست داشتند که جملاتی مثل:  « جواب خون شهدای مبارزه با فتنه را که می دهد؟! »، «چه کسی از حمله به اصل ولایت فقیه دفاع کرد؟! » ، «کسانی که پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند به حسینیه ایران راه ندهید » ، « مسئولین استان خشم انقلابی مردم را ببینند » ، « فائزه فتنه گر کجاست و چه می کند؟!» ،« قوا أنفسکم و اهلیکم وقودها النار» ،« ملاقات های مکرر با سران عربستان چه توجیهی دارد؟! » و …
* جوان های اعتراض کننده می گفتند فقط چند سوال داریم … اما کسی جوابمان را نمی دهد.
* دانشجوهای معترض از هتاکی های مشاور آقای آیت الله ناراحت بودند و در کمال آرامش گوشه ای ایستاده بودند ولی سرشار از غیرت ملی و عزت دینی، و روی تیشرت هایشان به جای عکس ها و مفاهیم ضد ارزشی غربی تصاویر رهبری و شهدا و اشعار ایرانی درج شده بود و  می گفتند:« ما که چوب و چماق نداریم فقط سوال داریم » …

* همایش تا ساعت ۲۳:۳۰ هنوز تمام نشده بود ؛ البته شاید هم تمام شده بود و ما نامحرمان خبر نداشتیم !
* دانشجویان معترض کم کم محل را ترک کردند؛ اما با کوله باری از سوالات که هیچ کس جوابشان را نداد ولی شاید در آینده ابرهای تیره و تاریک از آسمان سیاست کنار روند، اعتدال برقرار شود، تندروها ، افراطیون و هتاکان به مقدسات جایی در یزد دارالعباده نداشته باشند و صحبت های برخی مسئولان فقط در حد شعار باقی نماند.

* با توجه به  شعارحمایت از منتقد « دولت تدبیر و امید » و ادعای حمایت از این دولت توسط بانیان این مراسم، حضور فقط اصلاح طلبان و رسانه های وابسته آنها در سالن و عدم تحمل حضور حتی یک منتقد در مراسم، با شعار اعتدال هم خوانی دارد؟! چرا مشاور هاشمی رفسنجانی بر خلاف ادعای همفکران خود مبنی بر «تحمل مخالف»، حتی حاضر نشد برای لحظه ای بین دانشجوهایی که در کمال متانت و آرامش فقط خواستار پاسخ به سوال هایشان بودند حاضر شود و فرار را بر قرار ترجیح داد؟!

* کیک تولدی هم  که برای این مراسم که به تلخکامی برگزار شد تهیه شده بود بریده شد، شام را خوردند و تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد مراسم برقرار بود.

* شب گذشته شمع شش سالگی جلسات هفتگی اصلاح طلبان پشت در های بسته و بدون حضور مشاور هاشمی رفسنجانی برگزار شد . شاید حداقل کیک مراسم را برایش برده باشند و بعدها عکس هایش را در رسانه ها مشاهده کنیم تا حداقل کامش از تلخی شیرین شود!

عکس العمل نماز گزاران جمعه یزد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل یزد ( 5/2/92 ) با سردادن شعارهائی نظیر "مرگ برآمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "الله اکبر، خامنه ای رهبر"، "مرگ بر فتنه گر" نسبت به برخی از تحرکات اخیر عناصر فتنه در استان یزد اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان در این راهپیمائی پلاکاردهائی همراه داشتند که بر روی آن شعارهائی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود.
نمازگزاران هچنین با امضای طوماری که خطاب به سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد نگارش شده بود نسبت به سفر رئیس جمهور در ابتدای سال به مناطق شمالی کشور و کیش اعتراض کردند.
در این طومار همچنین نسبت به جشن اشرافی همسر رئیس جمهور در تالار حافظیه کاخ سعدآباد به بهانه ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اعتراض شده است.
امضاء کنندگان خواستار شفافیت و پاسخ مسئولان در برابر این اقدامات شده‌اند.

(به یاد همرزم دفاع مقدس: شهید حسن انتظاری – قصر شیرین- مرداد 1359)

تهیه و تکثیر: یزد - علی اصغر باقری 12/2/93  
مطلب انتشاری این هفته، توزیع در نماز جمعه یزد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا