محمد سنجري در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا در طبس گفت: كارگران در دوران دفاع مقدس سنگرداران عرصه مقاومت بودند و امروز در جنگ اقتصادي مهمترين نقش را ايفا مي كنند و سربازان واقعي اين جنگ هستند و كارفرمايان هم نقش فرماندهان نظامي را دارند.
مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي به مشكلات اقتصادي جامعه در سال هاي اخير اشاره كرد و افزود: قشر كارگر تكاليف قانوني و انقلابي خود را نيز بخوبي انجام داده اند و البته در دوران سازندگي نيز كارگران بيشترين نقش را داشتند.
وي از كارگران به عنوان مهمترين اركان اصلي اقتصاد مقاومتي نام برد و گفت: در دوران اخير كه در جنگ اقتصادي هستيم قشر كارگر مسير خود را  به درستي انتخاب كرد و كارگران در تحولات كشور در جهت حفظ ارزشهاي انقلاب نقش پررنگي داشتند.
وي پايين بودن فرهنگ كار را دليل اصلي نرخ بالاي بيكار دانست و گفت: طبس با 14.2 بالاترين نرخ بيكاري استان را دارد.
محمد سنجری با تاکید بر لزوم ايجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و بخش صنعت، گفت: در سال گذشته 12 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تنها توانستیم 2400 نفر برای کار به بخش خصوصی معرفی کنیم  چراکه بیش از 80 درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این خلا باید پر شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی تصريح كرد: نگاه دولت به تولید است و اگر تولید رونق یابد فضای کسب و کار و امنیت کار هم افزایش می یابد.
وی از عزم دولت برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی خبر داد و گفت: اگر می خواهیم بیکاری را از بین ببریم باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت کنیم و باید یک مدیریت جهادی در طبس برای کاهش نرخ بیکاری، بنگاه های زودبازده بالای 60 درصد فعال شوند.
 
سنجري نرخ بیکاری جوانان استان را 19.5 درصد بیان کرد و گفت: امروز بیش از 35 درصد جویندگان کار، فارغ التحصیلان هستند که اکثرا به دنبال میز و صندلی هستند و فرهنگ کار باید تغییر کند و اگر میخواهیم بیکار نداشته باشیم باید به فکر کارآفرینی باشیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا