ماموران پليس فتا سيستان و بلوچستان ،کارآموز نمايندگي فروش خودرويي را که با استراق سمع مشخصات بانکي مشتريان، اقدام به برداشت از حساب انها مي کرد ؛ دستگير کردند.

سرهنگ دوم کارآگاه" سيد محمد حسيني پور" رييس پليس فتا سيستان و بلوچستان در تشريح اين خبر گفت: فردي به همراه مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و بيان داشت که از حساب بانکي وي برداشت غير مجاز صورت گرفته است که موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

 

وي افزود: شاکي در اظهارات خود عنوان داشته که تنها از رمز دوم اينتزنتي خود در يکي نمايندگي هاي فروش خودرو استفاده کرده که با دريافت اين سر نخ ، تحقيقات وارد مرحله جديدي شد.

 

رييس پليس فتا سيستان و بلوچستان با بيان اينکه، افراد ديگري هم با مراجعه به پليس اظهار داشتند که مشخصات بانکي خود را فقط در اختيار آن نمايندگي جهت خريد خودرو قرار داده ولي برداشت غير مجاز از حسابشان صورت گرفته ادامه داد:با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، تمام برداشت ها صرف خريد شارژ تلفن شده که با افدامات تخصصي صاحب خط شناسايي و طي عملياتي دستگير شد.

حسيني پور با بيان انتقال متهم جهت تحقيقات به پليس فتا افزود: در اين تحقيقات متهم ابتدا با اظهارات متناقض منکر هرگونه ارتباطي با نمايندگي فروش خودرو بوده ولي پس از مشاهده شواهد جمع آوري شده توسط پليس به بزه اعتراف کرد و  بيان داشت که مدتي در اين نمايندگي به عنوان کاراموز در حال کار بوده و با استراق سمع در زماني که مشتريان نمايندگي رمز دوم و مشخصات بانکي خود را براي مسئول پذيرش اعلام مي کردند به اين اطلاعات دست يافته و از آن براي خالي کردن حساب اين افراد استفاده کرده است.

سرهنگ حسيني پور به مردم توصيه کرد:از دادن مشخصات بانکي و رمزعبور و به ويژه رمز اينترنتي خود به ديگران خودداري نماييد و کاربران درگاه pos  بايد شخصا اطلاعات بانکي خود را وارد کنند و از دادن مشخصات بانکي و رمز عبور عابر بانک ها خودداري کنند .

.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا