رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران از تعطیلی یک روزه ۵ غرفه در بخش دانشگاهی به دلیل تخلفات انجام شده خبر داد.

 همایون امیرزاده، رئیس کمیته رسیدگی در نشست خبری رئیس نمایشگاه کتاب تهران، گفت: براساس دستورالعمل و خط مشی که تدوین شد ما مراقب بودیم تا حقوق مصرف کنندگان و ناشران به جد رعایت شود. در هیئت با تلاش مضاعف و برنامه ریزی به تقویت ابعاد نظارتی و تعداد بازرس ها پرداختیم و اکنون در روز سوم نمایشگاه شاهد کاهش چشم‌گیر تخلفات هستیم.

وی ادامه داد: اما براساس همین ادله ما مجبور شدیم به لحاظ اینکه بخشی از ناشران که یا از روی عدم اطلاع کافی و یا از روی بی توجهی تخلفی را داشتند تذکر دهیم. ۲۳ مورد تخلف به عنوان تخلف ثبت شده در آیین‌نامه مشاهده شده که آن را ابلاغ کردیم. در مجموع ۸۰ گزارش به کمیته ارسال شد که بخش عمده‌ای از این گزارش‌ها با گفتگوهای رو در رو حل شد، اما در ۵ مورد شاهد تعطیلی غرفه بودیم. این احکام از امروز ابلاغ می‌شود و فردا اجرا خواهد شد.
 
امیرزاده با بیان این مطلب که تعطیلی یک روزه است،‌ گفت: این ۵ ناشر عمدتا در بخش دانشگاهی بوده و به توزیع آثار ناشران دیگر(بیش ۵ عنوان) پرداخته بودند. ما یک فرصت یک روزه به این ناشران دادیم تا اگر روز بعد توانستند آثار خود را ارائه کنند در خدمتشان باشیم.

وی ادامه داد ما در هیأت رسیدگی در تعامل بسیار نزدیک با کمیته نظارت هستیم و موارد را به دقت دنبال می‌کنیم. ناظران خبره و همیشه بیدار این کمیته نیز یقیناً در جهت خدمات رسانی مطلوب تلاش خواهند کرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا