شیرازه نوشت: علی یونسی معاون اقلیت های رئیس جمهور که صبح امروز به منظور دیدار با اصلاح طلبان افراطی به استان فارس سفر کرده از سوی جمعی از دانشجویان شیرازی با شعار مرگ بر فتنه گر، مرگ بر منافق استقبال شد.

 همایش اصلاح طلبان فارس که قرار بود فردا (شنبه) با سخنرانی علی یونسی، مشاور رییس جمهور برگزار شود، از سوی استانداری لغو شد. استاندار فارس در ماه های اخیر برای اقدامات مشابه بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

روز جمعه حجت الاسلام والمسلمین یونسی برای یک سفر دو روزه عازم شیراز بود که اصلاح طلبان از لغو این همایش خبر دادند. برنامه ی اصلی این سفر، شرکت در همایش اقوام و اقلیت ها بود که به دعوت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شیراز و با همکاری سایر احزاب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان فارس ترتیب داده شده بود.

ولی این بار نیز استانداری فارس و فرمانداری شیراز مانع تشکیل همایش اصلاح طلبان شدند که با توجه به مواضع ماه های اخیر احتمال انتقاد از استاندار در همایش داده میشد. به گفته ی یکی از فعالان سیاسی استان، «البته همایش ها و جلساتی که در آن از عملکرد آقای استاندار تعریف و تمجید شود همچنان برقرار است».

این همایش قرار بود در روز شنبه 13 اردیبهشت ماه در تالار شهید دستغیب دانشگاه شیراز برگزار شود.

بعد از لغو سخنرانی معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در ماه های اخیر، این دومین بار است که همایش اصلاح طلبان با حضور یک مقام بلند پایه ی دولت لغو می شود.

این اقدام استانداری فارس و فرمانداری شیراز در حالی صورت می گیرد که برگزاری همایش در محیط های سربسته نیازی به اخذ مجوز ندارد.

تکمیلی:
حدود ساعت 8:30 صبح جمعه، یونسی وارد فرودگاه شیراز می شود که تعداد اندکی از افراطیون استان فارس شعاری علیه وی سر می دهند.

افراطیون حدود 10 تا 15 نفر بوده اند که شعار «مرگ بر فتنه گر» سر داده و پلاکارد دست نویسی با عنوان «موسوی و کروبی اعدام باید گردد» در دست داشتند. نیروهای نظم دهنده ی حاضر در محل نیز در مقابل حرکت افراطیون هیچ اقدامی نکرده اند.

استان فارس حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد.

بنا بر این گزارش، آقای استاندار جمعه و شنبه یعنی در روزهای حضور یونسی، در استان حضور ندارد که همین خبر باعث به وجود آمدن تحلیل هایی در بین سیاسیون استان شده است.

آقای یونسی جمعه در مراسم سالگرد درگذشت و بزرگداشت محمد بهمن بیگی شرکت خواهد کرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا