معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:یکی از وظایف این معاونت در دولت تدبیر و امید توسعه ارتباط  جدی میان دانشگاه ، صنعت و تولید اشتغال از طریق فناوری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،سورنا ستاری طی نشستی با مدیران دانشگاهها و صاحبان صنایع حوزه علم و فناوری استان یزد،با اشاره به اینکه  در ایران ظرفیت های زیادی برای توسعه فناوری وجود دارد، تاکید کرد که  این حوزه نیاز به حمایت دولتمردان است.
وی گفت:بدین منظور شرکت های دانش بنیان باید بتوانند نقش خود را بعنوان حلقه واسط میان دانشگاه و صنعت انجام دهند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه  قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان چهار سال قبل به تصویب رسید ، گفت: این قانون بنا به دلایلی تاکنون اجرا نشده است .
ستاری ادامه داد که  دولت تدبیر و امید تصمیم جدی دارد با اجرای قانون در حمایت از شرکت های دانش بنیان در این دوره فعالیت های روبه جلو و مناسبی داشته باشد.
به گفته این مقام عالی اجرایی کشور،افزایش شرکت های دانش بنیان و استفاده از تمام ظرفیت آنها در تحقق اهداف علمی کشور کار مهم است که صدور مجوز آنها با قوت پیگیری می شود .
وی تاکید کرد که از هرگونه برنامه دانش بنیان و طرح های مختلف و مناسب تحقیقاتی که قابلیت تجاری سازی داشته باشند با جدیت حمایت خواهیم کرد که این امر موجب توفیقات بیشتردر کشورخواهد شد .
ستاری گفت :از مراکز نوآوری و دانش بنیان با توجه به حمایتی که قانون در نظر گرفته است پشتیبانی خواهیم کرد و برای این مسأله حتی صندوق پژوهشگران را در معاونت علمی و فناوری راه اندازی نموده ایم.
وی در عین حال گفت:شرکت دانش بنیان باید خصوصی باشد، تا اعتبار لازم در اختیارشان گذاشته شود.
معاون علمی رییس جمهوردرپایان تصریح کرد:حرکت و اقدام های بزرگی در این حوزه در حال انجام است که امیدوارم با همیاری و مساعدت همه دست اندرکاران فعالیت های مناسبی در کشور انجام شود.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا