داره کل امور فرهنگی وزارت علوم به منظور شناسایی و تقدیر از دستاورد های ملی و فعالیت دانشجویان توانمند انجمن های علمی دانشجویی، هر ساله جشنواره ملی حرکت را برپا می نماید. این جشنواره در دو بخش ملی و دانشگاهی در سطح کشور برگزار می شود. جشنواره مذکور شاخص فعالیت انجمن های علمی دانشجویی طی یک دوره فعالیت (از اردیبهشت تا اردیبهشت) و مبین جایگاه دانشگاه متبوع در میان سایر دانشگاه ها می باشد. لازم به ذکر است در ششمین جشنواره ملی حرکت که در بهمن ماه سال 92 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دانشگاه یزد از میان 80 دانشگاه سطح کشور موفق به کسب مقام پنجم گردید.

 
هفتمین مرحله این جشنواره در دانشگاه یزد  از تاریخ 15 لغایت 17 اردیبشهت ماه سال جاری از ساعت 10 الی 17 با حضور بیش از 40 انجمن علمی دانشجویی در طبقه فوقانی سالن احمدی روشن دانشگاه برگزار خواهد شد.
 
دبیر برگزاری جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را اهداف زیر اعلام کرد:
 
  1. نمايه‌سازي آثار، توليدات و دستاوردهاي انجمن‌ های علمي دانشجویی
  2. مديريت دانش و منابع اطلاعاتي توليد شده در انجمن هاي علمي دانشجويي
  3. شناسايي، معرفي و تقدير از انجمن هاي علمي دانشجويي برگزيده در عرصه‌هاي آموزشي، ترويجي، پژوهشي، فناوري، اختراع و ابتكار، كارآفريني، نشريات علمي دانشجويي و ....
  4. ايجاد فن‌بازار و نمايشگاه دستاوردهاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي در كنار صنايع به منظور تقويت پيوندها ميان صنعت، جامعه و دانشگاه و تلاش به منظور فرهنگ‌سازي در اين مسير.
  5. تجلیل از اساتید مشاور و اساتیدی که با انجمن های علمی همکاری داشته اند و ...
 
لازم به ذکر است که در این جشنواره کارگاههای علمی تخصصی مرتبط با هر رشته برگزار خواهد شد.
 
مراسم اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه مورخ 17 اردیبهشت ساعت 15:30 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می شود و برترین های انجمن های علمی در عرصه های آموزشي، ترويجي، پژوهشي، فناوري، اختراع و ابتكار، كارآفريني، نشريات علمي دانشجويي و .... مورد تقدیر قرار می گیرند و برگزیدگان به جشنواره ملی حرکت که در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد معرفی می گردند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا