آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد طی پیامی به مناسبت هفته شوراها و ضمن تبریک آن به يكايك اعضا و رؤسای محترم شوراهای شهر و روستای شهرستان ميبد، بر تقويت روح همبستگي و همكاري ميان اعضاي شوراها و نيز ميان شوراهاي شهرها و روستاها تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر میبد و به نقل از میبد آدینه، متن پیام امام جمعه میبد که در مراسم روز ملی شورها قرائت گردید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وامرهم شورا بينهم

مراتب ادب و احترام و سپاس خويش را به حضور شركت كنندگان در همايش فاخر شورا و يكايك اعضا و رؤساي محترم شوراهاي شهر و روستاي شهرستان ميبد و دهياران و شهروندان محترم بخشهاي ندوشن و بفروئيه شهرستان ميبد، تقديم مي‌نمايم و هفته شوراها را گرامي مي‌دارم و به همه عزيزان تبريك و شادباش مي‌گويم.

به گمان مقوله مشورت و رايزني راهي به سوي خرد جمعي و مشاركت فكري و از اصول مهم قرآني و اسلامي در رويش عقلاني و انساني است، وانگاه كه اين اصل بنيادي در زمينه‌هاي اجتماعي و مصالح عمومي و امور فرهنگي و سياسي و خدمات همگاني بكار گرفته شود؛ لذا اهميت و حساسيت بيشتر برخوردار مي شود.

در نظام اجتماعي و خدمات اسلام جايگاه خرد جمعي و رايزني و همفكري بسيار برجسته است و از اينرو است كه در نظام جمهوري اسلامي، ضمن تاكيد بر مشروعيت الهي و مقوله ولايت،‌ نقش آرا و مردم و بويژه نظام شورايي، مهم و موثر دانسته شده است و در اين ميان شوراهاي شهر و روستا به دليل دامنه گسترده و ارتباطات نزديك مردمي و وظائف محوله به آن، نقش برجسته دارد و به فضل الهي در سطح كشور و نيز در شهرستان ميبد، تاكنون بركات فراواني به ارمغان آورده است.

ضمن تقدير و سپاس از همه سروران ارجمند و با تاكيد بر نكاتي كه بارها بدان اشاره كرده‌ام، مطالبي را فهرست‌وار يادآوري مي‌نمايم:

۱- تقويت روح همبستگي و همكاري ميان اعضاي شوراها و نيز ميان شوراهاي شهرها و روستاها

۲- تعامل فعال با ساير نهادها و ادارات و بويژه فرمانداري و بخشداري ها

۳- اهتمام به وظائف قانوني و انتظارات مردمي بويژه امور جوانان و بانوان

۴- حمايت و هدايت شهرداريها و دهياري ها و تقويت آنها

۵- عنايت ويژه به طرح هاي مهم و راهبردي و چشم اندازهاي آينده نگرانه

۶- توجه خاص به مناطق روستايي و محروم و حاشيه شهرها و مناطق الحاقي جديد

۷- رويكرد توسعه اي و عدالت محور و ارزش گرا

۸- عنايت به فعاليت ها و برنامه هاي فرهنگي و ديني

۹- بذل توجه به امر درآمدزايي با رعايت حال طبقه متوسط و محروم

۱۰- توجه اكيد به معماري اسلامي و ايراني و ميراث فرهنگي و صيانت از محيط زيست

و البته از مسئولان ارجمند نيز انتظار مي‌رود شوراها و نهادهاي برخاسته از آراء مردم را مورد تكريم و عنايت و حمايت قرار دهند و از هيچگونه همكاري دريغ نورزند و مصوبات و تصميمات شوراها را ارج نهند و همكاري نمايند.

همانطور كه از مردم و شهروندان عزيز انتظار مي رود تا مشكلات و چالش هاي شوراها و شهرداريها و دهياري ها را كاملا توجه نمايند و نهايت همدلي و همراهي با آنان بعمل آورند.

مجددا خدمات شوراي اسلامي شهر ميبد و ساير شوراهاي شهر و روستا را مي ستايم و تقدير مي نمايم و از عدم توفيق عرض ادب و مشاركت در اين محفل ارزشمند پوزش مي خواهم و همه شما را دعا مي كنم.

عليرضا اعرافي امام جمعه ميبد

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا